کد خبر: 79654
A

آمادگی سپاه برای استقرار بیمارستان دو تا پنج هزار تختخوابی در تهران

معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینکه در حال ظرفیت سازی در قم، رشت، کاشان و گلستان برای استقرار سامانه بیمارستانی سیار ۱۰۰۰ تخت خوابی در صورت نیاز هستیم، گفت: در تهران نیز بستر سازی برای برپایی قریب به ۲ تا ۵ هزار تخت را در صورت نیاز انجام خواهیم داد.

آمادگی سپاه برای استقرار بیمارستان دو تا پنج هزار تختخوابی در تهران

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر یکشنبه در نشست خبری «قرارگاه مقابله با کرونا» که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد، اظهار کرد: بعد از ورود ویروس کرونا به ایران، مجموعه بهداشت و درمان سپاه در خدمت بیماران کرونا شتافت. پس از تماس تلفنی فرمانده کل سپاه با وزیر بهداشت و اعلام آمادگی سپاه مبنی بر هر نوع همکاری در حوزه سلامت با این وزارتخانه، وزیر بهداشت روز قبل از سپاه درخواست همکاری و نیازمندی‌های بخش سلامت کشور را اعلام کردند.


وی گفت: نهایتا در مجموعه سپاه نیز از شب قبل قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا به فرماندهی فرماندهی کل سپاه تشکیل و از دیشب تاکنون ۳ جلسه با موضوع برنامه ریزی برای مشارکت در پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل شده‌است. در این جلسات برنامه ریزی شد تا تخت‌های بیمارستانی مجموعه سپاه در این زمینه اختصاص یابد.

معاون بهداشت و درمان سپاه خاطرنشان کرد: در حال ظرفیت سازی در قم، رشت، کاشان و گلستان هستیم؛ به این صورت که در این شهرها و سایر شهرهای مورد نیاز سامانه بیمارستانی سیار ۱۰۰۰ تخت خوابی مستقر خواهیم کرد. در تهران نیز بستر سازی برای برپایی قریب به ۲ تا ۵ هزار تخت را در صورت نیاز انجام خواهیم داد.

سردار عبدالهی گفت: امروز هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای خطاب به مردم اعلام کرد که به مانند همیشه سپاه در موضوع مقابله با ویروس کرونا در کنار مردم است و بنا به درخواست وزارت بهداشت در این زمینه نقش آفرینی خواهیم کرد. امیدواریم بتوانیم با مشارکت و همراهی همه مردم بتوانیم با این ویروس مقابله کنیم. تردید نداشته‌ باشید که این بیماری آنقدر که پروپاگاندای رسانه ای دارد، خطرناک نیست و می‌توان با دست به دست هم دادن در داخل کشور از این معضل رهایی یافت.

وی اظهار کرد: همانطور که در همه عرصه ها از جمله دفاع مقدس موفق و پیروز و سربلند بیرون امیدواریم در این موضوع نیز سربلند باشیم .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر