کد خبر: 79657
A

واکنش طیبه سیاوشی به حرکات برخی افراد در بقاع متبرکه/ اینگونه رفتارها و حرکات داعشی است/ متاسفانه هیچ مقابله ای هم با آن ها انجام نمی شود/ کرونا شوخی بردار نیست

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اینکه رفتارهای نامتعارف اخیر در زیارت بقاع متبرکه را رفتاری به دور از تفکر شیعی و اسلامی عنوان کرد، گفت: این کار یک نوع بدعت داعشی و حرکتی توهین آمیز است.

واکنش طیبه سیاوشی به حرکات برخی افراد در بقاع متبرکه/  اینگونه رفتارها و حرکات داعشی است/ متاسفانه هیچ مقابله ای هم با آن ها انجام نمی شود/ کرونا شوخی بردار نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ طیبه سیاوشی در واکنش به برخی رفتارهای نامتعارف در زیارت بقاع متبرکه با توجه به شرایط فعلی کشور در زمینه ویروس کرونا گفت: این موضوع اصلا در فرهنگ ما وجود نداشته و به نوعی دهن کجی به مسائلی است که در حوزه بهداشت عمومی رعایت می شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: این رفتار به ترویج مذهب و اعتقادات شیعی ارتباطی ندارد، این موضوع بیشتر وهن به تفکر شیعی و رفتاری تحقیر آمیز است؛ هیچ گاه ما در رفتار افرادی که اعتقاد داشته و این بقاع متبرکه را زیارت می کنند چنین موضوعی را شاهد نبودیم، این بقاع متبرکه متعلق به شخصیت هایی است که برای ما تقدس دارند و ما به آن ها متوسل می شویم.

رییس کمیته حقوقی فراکسیون زنان مجلس مجلس تصریح کرد: عده ای با انجام اینگونه رفتار، حرکات داعشی از خود نشان داده و بدعت های عجیب و غریبی در دین ترویج می دهند که شرم آور است.

سیاوشی با تاکید بر اینکه این موضوع هیچ ارتباطی با فرهنگ، عرف و مذهب ما ندارد، عنوان کرد: این کار یک نوع بدعت داعشی و حرکتی توهین آمیز است که آن مکان مقدس هم هیچ نیازی به این نوع حرکات زشت و توهین آمیز ندارد؛ این حرکت عجیب و غریب را بیشتر یک رفتار خشن می دانم. متاسفانه هیچ مقابله ای هم با آن ها انجام نمی شود، مقامات مسئول آن بقاع متبرکه وظیفه دارند با این افراد و با اینگونه رفتار مقابله کنند. البته فکر می کنم این افراد با انجام این رفتار بیشتر بخواهند مقابله سیاسی انجام دهند.

نماینده تهران در پایان اظهار کرد: ما شاهد بودیم که افرادی به شدت این بیماری را انکار کردند، این ویروس یک بیماری است و موضوع شوخی بردار نیست و اگر بخواهیم آن را انکار کنیم هیچ راه فراری نبوده و نتیجه آن ابتلا خواهد بود. شنیدم که افرادی که در فضای مجازی توهین کرده و این موضوع را انکار کرده و بیشتر مباحث سیاسی را در اینباره مطرح کردند متاسفانه خودشان نیز به این ویروس مبتلا شدند.

 اخیرا پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، نهادها و دستگاه های مرتبط از مردم خواستند که برای جلوگیری از شیوع بیشتر در منازل خود بمانند و از شرکت در تجمع‌ها و اماکن عمومی پرهیز کنند، این شرکت در تجمع‌ها خود می‌تواند شرکت در نمازهای جمعه و زیارت بقاع متبرکه را شامل شود، اما در پی این موضوع عده‌ای با راه‌اندازی یک چالش در فضای مجازی تصاویری را از زیارت نامتعارف ضریح این بقاع متبرکه منتشر کرده و مخالفت خود را با توصیه‌های بهداشتی نهادهای مسئول ابراز کردند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر