کد خبر: 79675
A

عباس عبدی :اتفاقی که در دوم اسفند رخ داد به هرچیزی می‌توانست شبیه باشد به جز انتخابات/ اصولگرایان در مجلس یازدهم دچار اختلاف می شوند

عباس عبدی گفت: .عبدی گفت: اتفاقی که در دوم اسفند رخ داد به هرچیزی می‌توانست شبیه باشد به جز انتخابات. برای آنکه اساسا انتخاباتی وجود نداشت بلکه یک گروه اصولگرایی به میدان آمدند و کمی هم با خودشان رقابت نخبگانی، لیستی و نه برنامه‌ای کردند و هیچ برنامه‌ معنادار و منسجمی هم درکار نبود بلکه یک رقابت برای رای‌گیری و لیست انتخاب کردن بود. وی افزود: در حوزه‌های اصلی هم به شکل مناسکی هم آمدند و اثبات این موضوع پیچیده‌ نیست؛ شما می‌توانید از مردم بپرسید چرا به این لیست رای دادید یا چرا به لیست دیگری رای ندادید؟ آیا منطق و دلیلی در پس آن وجود دارد؟ من فکر نمی‌کنم بیشتر آنها انگیزه‌ای ناشی از فهم یک ایده و برنامه ارائه بدهند. لذا معتقدم این انتخابات یک شکست تمام عیار برای همه بود.

عباس عبدی :اتفاقی که در دوم اسفند رخ داد به هرچیزی می‌توانست شبیه باشد به جز انتخابات/  اصولگرایان در مجلس یازدهم دچار اختلاف می شوند

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ عباس عبدی روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره یکدست شدن مجلس یازدهم و نوع تعامل مجلس و دولت گفت: مجلس یکدست شوخی محض است چرا که با تشکیل چنین مجلسی خواهید دید بلافاصله آنچنان شکافی میان آنها رخ دهد و به روی هم آنچنان پنجه بکشند که هیچگاه با اصلاح‌طلبان این کار را نکنند. دلیل آن هم این است که اصلاح‌طلبان در مواجهه سیاسی یک گروه با پرنسیب‌تری هستند اما آنها در مواجهه با خودشان به شدت تقابل خواهند کرد و شما این را دیر یا زود خواهید دید؛ مضاف برآنکه به مرور زمان دامنه مشکلات گسترده‌تر می‌شود و آنها مجبورند که این تقابل‌ها را ایجاد کنند.

عبدی گفت:  اتفاقی که در دوم اسفند رخ داد به هرچیزی می‌توانست شبیه باشد به جز انتخابات. برای آنکه اساسا انتخاباتی وجود نداشت بلکه یک گروه اصولگرایی به میدان آمدند و کمی هم با خودشان رقابت نخبگانی، لیستی و نه برنامه‌ای کردند و هیچ برنامه‌ معنادار و منسجمی هم درکار نبود بلکه یک رقابت برای رای‌گیری و لیست انتخاب کردن بود.

وی افزود: در حوزه‌های اصلی هم به شکل مناسکی هم آمدند و اثبات این موضوع پیچیده‌ نیست؛ شما می‌توانید از مردم بپرسید چرا به این لیست رای دادید یا چرا به لیست دیگری رای ندادید؟ آیا منطق و دلیلی در پس آن وجود دارد؟ من فکر نمی‌کنم بیشتر آنها انگیزه‌ای ناشی از فهم یک ایده و برنامه ارائه بدهند. لذا معتقدم این انتخابات یک شکست تمام عیار برای همه بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر