کد خبر: 79685
A

رقابت درون جریانی اصولگرایان در نبود رقیب سنتی!

سمانه عیوضی فعال رسانه ای در یادداشتی نوشت؛ در حالی دوم اسفند به پایان رسید که بالاخره اصولگرایان در کنار انتخاب نام تشکیلاتی مناسب در دوره های مختلف اعم از جمنا و شانا توانستند به یک وحدت اولیه برای ارائه لیست واحد برسند. البته شاید بخش عظیمی از اختلافات در ارائه لیست انتخاباتی به شکل گیری ترکیب هیئت رئیسه مجلس بر می‌گشت. اما اصولگرایان در اقدام اولیه به یک وحدت کلی رسیدند و این وحدت نظر موجب پیروزی آنها در تهران شد، حالا تا شروع به کار نمایندگان منتخب در بهارستان، موضوع اصلی رایزنی‌ها برای ترکیب هیئت رئیسه مجلس و به ویژه تصدی صندلی ریاست خواهد بود.

رقابت درون جریانی اصولگرایان در نبود رقیب سنتی!
دیده بان ایران:  سمانه عیوضی فعال رسانه ای در یادداشتی نوشت؛ در حالی دوم اسفند به پایان رسید که بالاخره اصولگرایان در کنار انتخاب نام تشکیلاتی مناسب در دوره های مختلف اعم از جمنا و شانا توانستند به یک وحدت اولیه برای ارائه لیست واحد برسند. البته شاید بخش عظیمی از اختلافات در ارائه لیست انتخاباتی به شکل گیری ترکیب هیئت رئیسه مجلس بر می‌گشت.
 
اما اصولگرایان در اقدام اولیه به یک وحدت کلی رسیدند و این وحدت نظر موجب پیروزی آنها در تهران شد، حالا تا شروع به کار نمایندگان منتخب در بهارستان، موضوع اصلی رایزنی‌ها برای ترکیب هیئت رئیسه مجلس و به ویژه تصدی صندلی ریاست خواهد بود. 
قطعا اصولگرایان راه سختی را در پیش خواهند داشت چرا که وحدت اولیه اختلافات را به طوری کلی برطرف نکرده و فقط برای رسیدن به ایستگاه بهارستان شکل گرفته است. شاید اصلی‌ترین موضوع در مجلس یازدهم با توجه به عدم حضور لاریجانی و عارف کسب صندلی ریاست باشد و رقابت اصلی در این بخش شکل خواهد گرفت و بتوان این ادعا را کرد که عدم ارائه لیست از سوی اصولگرایان تا چند روز قبل از برگزاری انتخابات، تحت تأثیر همین موضوع باشد.
شاید قالیباف در کنار آقاتهرانی و میرسلیم گزینه‌های اصلی ریاست مجلس باشد. قالیباف که بعد از کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری 96 به نفع رئیسی عزم خود را برای کسب ریاست قوه مقننه جزم کرده بود، راه بسیار سختی را برای جلب موافقت اصولگرایان برای تکیه به صندلی سبز بهارستان در پیش خواهد داشت.
 شاید قالیباف در صدد آن است با عملکردش در مجلس، افکار عمومی را به سمت خود هدایت کند تا در انتخابات ریاست جمهوری 1400 با دست پر حضور یابد.

 

اصلاح‌طلبان آرا را در تهران واگذار کردند و در شهرستان‌ها نیز موفقیت چندانی کسب نکردند. دلیل آن شاید این باشد قشری که در انتخابات قبلی امید به اصلاح‌طلبان بسته بودند، دیگر امیدی نداشتند و عدم شرکت در انتخابات را ترجیح دادند. البته این موضوع تحت تأثیر عوامل مختلفی که در این باب نمی گنجد، شکل گرفته است. اما تاکنون شاهد آن بودیم که برای جذب قشر خاکستری جامعه به منظور شرکت در انتخابات ماجرای بد و بدتر مطرح می‌شد تا این بخش از جامعه به جریان اصلاحات به عنوان جریان بد رأی دهد.
نکته ای که نیازمند تأمل و تفکر است، این است که آیا طرفداران اصولگرایان در دوره بعدی انتخابات به این جریان رأی خواهند داد و یا آنها نیز موجب ناامیدی بخش دیگری از جامعه خواهند شد؟.

 

سمانه عیوضیفعال رسانه‌ای

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر