کد خبر: 79745
A

هشدار سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ نسبت به شناسایی کرونایی‌ها از در منازل/ بهرام پارسایی: برای سلامتی مردم هم که شده از سیاسی کردن این موضوع دست برداریم

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پرهیز از سیاسی کردن موضوع مقابله با کرونا، اعزام ٣٠٠ هزار اکیپ به منازل برای مقابله با شیوع کرونا را غیرمنطقی توصیف کرد و خواستار جلوگیری از آن شد.

هشدار سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ نسبت به شناسایی کرونایی‌ها از در منازل/ بهرام پارسایی: برای سلامتی مردم هم که شده از سیاسی کردن این موضوع دست برداریم

به گزارش دیده بان ایران، بهرام پارسایی در همین رابطه اظهار کرد: وزارت بهداشت اخیرا گفته می‌خواهد ۳۰۰ هزار اکیپ را به در منازل برای مقابله با کرونا بفرستد، این موضوع برای اولین بار در دنیا می خواهد در کشور ما اتفاق بیفتد و گاهی این اتفاق با بسیج جامعه پزشکی برای گرفتن فشار خون مقایسه می‌شود در حالی که یک قیاس مع‌الفارق است.

وی در ادامه سیاسی شدن موضوع مقابله با کرونا را خطرناک توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت پرهیز از این امر، افزود: من خیلی نگران این موضوع هستم، اگر صحبت متخصصین امر را بخوانید به شدت نگران کننده است. چین به عنوان کشور توسعه یافته و اقتصاد دوم جهان هنوز به چنین نتیجه‌ای نرسیده ولی ما می‌خواهیم این کار را انجام دهیم در حالی که این بیماری آنقدر سرعت سرایتش بالاست که جای آزمون و خطا ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: تعداد افراد این اکیپ‌ها حداقل یک میلیون نفر است و  ابتدا باید مسجل شود که خود این یک میلیون نفر سالم هستند و آیا کیت‌ها و زمان لازم برای تشخیص سلامت این تعداد را داریم؟ بر اساس کدام تجربه یا روش علمی قرار است این کار انجام شود و از کجا معلوم که ویروس از خانه‌های مردم به آنها و بالعکس منتقل نشود؟ ما از وزارت بهداشت می‌خواهیم به خاطر سلامتی و حفاظت از جان مردم از شتابزدگی در انجام چنین کارهایی پرهیز  کند.

پارسایی ادامه داد: حتی روش آمارگیری که خیلی حساس و بدون خطر بوده و از قبل دارای برنامه است بسیار زمان بر بوده و به صورت خانه به خانه ‌هم انجام نمی‌شود. به نظر من این امر در کوتاه مدت ناممکن است و چند ماه زمان می‌برد و خودش میزان شیوع بیماری را افزایش می‌دهد. امیدواریم با تدبیر بیشتری به این موضوع نگاه شود. قطعا عواقب این کار نیز به عهده کسانی است که مصر به انجام این کار هستند. من به عنوان یک شهروند در خانه‌ام را روی این اکیپ‌ها باز نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه «بسیاری از متخصصین با این تصمیم بهت زده شده‌اند»، گفت: خواهش می‌کنیم با این روش موجب انتشار  بیشتر این ویروس نشوند و همه مردم را به خطر نیندازند چرا که این امر می‌تواند تهدیدی برای جامعه باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه «جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمان در حال انجام وظیفه انسانی، اخلاقی و پزشکی خود هستند»، گفت: این امر قابل تقدیر است و وزیر بهداشت هم قطعا از سر دلسوزی می‌خواهد کاری انجام دهد، اما برای سلامتی مردم باید از سیاسی کردن این موضوع دست برداریم و هر اقدامی در راستای نجات جامعه از این ویروس می‌توانیم انجام دهیم.

وی یادآور شد: درست است درصد کشندگی این ویروس دودرصد است ولی همین هم کم نیست و افراد پا به سن گذاشته و بیمار از همین جامعه هستند، این که مکررا بگوییم کسانی که سیستم ایمنی قوی دارند بیمار نمی شوند ممکن است باعث بی احتیاطی برخی افراد و به خطر افتادن جان افراد ضعیف تر شود.

پارسایی در پایان با اشاره به انتشار اخباری در مورد ساخت کیت تشخیص کرونا در داخل کشور نیز خواستار پرهیز از آزمون و خطا و رعایت دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی در این باره شد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر