کد خبر: 79782
A

نماینده مجلس: مردم باید احساس کنند جان‌شان برای مسئولان اهمیت دارد

عبدالرضا عزیزی گفت: احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در این شرایط صرفاً یک تخلف نیست، بلکه یک جنایت است. احتکار این اقلام حیاتی و مورد نیاز جامعه که رابطه مستقیمی با حفظ جان مردم دارد جرم بزرگی است که مسئولان باید به طور قاطع با آن برخورد کنند.

نماینده مجلس: مردم باید احساس کنند جان‌شان برای مسئولان اهمیت دارد

به گزارش دیده بان ایران، ویروس کرونا ویروس خطرناکی است که با کسی شوخی ندارد و هر کسی که در شرایط نامناسب بهداشتی قرار گیرد ممکن است به آن آلوده شود. به همین دلیل پزشکان و متخصصان استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را در کنار شستن مناسب دست‌ها توصیه کرده‌اند. 

 

اما برخی سودجویان سلامت مردم را فدای منفعت شخصی کرده و دست به احتکار این اقلام ضروری زده‌اند که لازم است تعزیرات حکومتی و مسئولان مربوط به طور جدی به این موضوع ورود کنند.

عده‌ای سلامت جامعه را نادیده گرفته و فقط دنبال سودجویی هستند

 

عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس،  به لزوم برخورد با محتکران اشاره کرد و گفت: در شرایطی که کشور با گسترش ویروس کرونا مواجه است و جان و سلامت مردم به رعایت بهداشت فردی و جمعی بستگی دارد، برخی سودجویان با احتکار اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم به فکر پر کردن جیب خود هستند.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس ادامه داد: کار افرادی که کالاهایی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را احتکار کرده یا به قیمت بسیار بالایی می‌فروشند به هیچ وجه انسانی نیست و باید با آن مقابله شود.

 

کار افرادی که کالاهایی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را احتکار کرده یا به قیمت بسیار بالایی می‌فروشند به هیچ وجه انسانی نیست.

 

احتکار ماسک‌های فیلتردار

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس توضیح داد: البته بخش عظیمی از جامعه توان خرید این اجناس با این قیمت‌ها را ندارند. در حال حاضر فقط گران‌فروشی مطرح نیست، بلکه جان و سلامت مردم در میان است. این کار در این شرایط خاص تخلف نیست بلکه جنایت است. بنابراین باید مسئولان مربوط به این موضوع توجه جدی نشان دهند.

 

مردم همکاری کنند و تخلفات را گزارش دهند

 

عزیزی با درخواست از مردم برای همکاری و گزارش دادن تخلفاتی از جمله احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب در فروش گفت: مردم احتکار ماسک توسط یکی از وب‌سایت‌های فروش کالا را گزارش دادند و با آنها برخورد شد. بنابراین باید با هر فرد متخلفی که جان مردم را وسیله‌ای برای کسب درآمد بیشتر خود قرار داده است برخورد جدی و قاطع شود.

 

باید با هر فرد متخلفی که جان مردم را وسیله‌ای برای کسب درآمد بیشتر خود قرار داده است برخورد جدی و قاطع شود.

این نماینده دور دهم مجلس تاکید کرد: قانون مجازات اسلامی سطح مجازات این افراد را مشخص کرده است، بنابراین باید با آنها جدی برخورد شود تا دیگران هم عبرت بگیرند و با جان جامعه بازی نکنند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت اعلام کرده است ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به اندازه کافی روزانه بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود ولی همچنان داروخانه‌ها اقدام به فروش این کالاهای حیاتی نمی‌کنند  و نظر شما در این خصوص چیست؟گفت: باید با این افراد یا داروخانه‌هایی که اقلام مورد نیاز مردم را در اختیار دارند ولی همچنان از توزیع آنها امتناع می‌کنند به طور جدی برخورد شود؛ مثلاً این مراکز پلمب شوند تا مردم از نظر روانی به این اطمینان و اعتماد برسند که مسئولان نسبت به حفظ جان آنها بی‌توجه نیستند./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر