کد خبر: 79942
A

نماینده مجلس: مردم نسبت به اوایل انقلاب بی‌انصاف نشده‌اند/ نباید به محتکران رحم کرد

یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: حساب محتکران را باید از مردم جدا کرد. این افراد جزو مردم نیستند بلکه عناصر خون‌آشامی هستند که به هیچ وجه نباید به آنها رحم کرد.

نماینده مجلس: مردم نسبت به اوایل انقلاب بی‌انصاف نشده‌اند/ نباید به محتکران رحم کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن کوهکن، نماینده لنجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات دادستان کشور مبنی بر اینکه «اخلال در نظام سلامت مردم در حد افساد فی‌الارض است» گفت: همه از اظهارات دادستان کل کشور حمایت می‌کنند و از دستگاه قضا می‌خواهند که این اظهارنظر را در مرحله کشف، بررسی، تحقیق و صدور حکم مراعات کنند.

 

او ادامه داد: دادستان کل کشور فرمودند کسانی که احتکار می‌کنند در حکم مفسد فی‌الارض هستند و در احکام ما مجازات مفسد فی‌الارض مشخص است. زمانی یک فردی کالایی را احتکار می‌کند که جزو کالاهای ضروری مردم نیست. برای مثال لوازم خانگی احتکار می‌کنند.

 

احتکاری که جان مردم را به خطر بیندازد جنایت است

 

این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر لوازم خانگی را امروز نخریم و 10 روز دیگر بخریم، اتفاقی نمی‌افتد. اما در مورد اقلامی که برای پیشگیری از بیماری است و با جان مردم سر و کار دارد مساله فرق می‌کند. اگر این کار باعث شود که در سراسر کشور جان یک نفر به خطر بیفتد و جانش را از دست بدهد، کار این افراد ضمن اینکه احتکار است یک جنایت هم محسوب می‌شود.

 

کوهکن در مورد چرایی احتکار از سوی برخی از افراد اعلام کرد: نداشتن یک جو انسانیت، غیرت و جوانمردی باعث می‌شود این افراد به خودشان اجازه دهند که جان عده‌ای را به خطر اندازند و خود به منافعی برسند.

 

مردم بی‌انصاف نشده‌اند

 

او توضیح داد: مردم مانند اوایل انقلاب به همدیگر توجه دارند. اگر افراد اندکی را که دست به احتکار می‌زنند کنار بگذاریم و سراغ بقیه مردم برویم، خواهیم دید که مردم نسبت به یکدیگر و سرنوشت‌شان حساس‌اند و تغییر نکرده‌اند؛ به عبارتی مردم نسبت به اوایل انقلاب بی‌انصاف نشده‌اند.

 

حساب محتکران را باید از مردم جدا کرد

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: حساب محتکران را باید از مردم جدا کرد. این افراد جزو مردم نیستند بلکه عناصر خون‌آشامی هستند که به هیچ وجه نباید به آنها رحم کرد./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر