کد خبر: 80033
A
عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد:

علاءالدین بروجردی: کرونا ترور بیولوژیک نیست!/ کرونا تبدیل به یک معضل جهانی شده است/ باید قضیه را جدی بگیریم

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص امکان قرنطینه شدن برخی شهرها بیان کرد: تیم‌های متعدد کارشناسی براساس تجربه جهانی در این مورد نظر می‌دهند و تصمیم‌گیری می‌کنند. از طرفی اقدامات مناسب و متمرکزی با مسئولیت وزرات بهداشت و درمان صورت می‌گیرد. همچنین با دستورالعمل مقام معظم رهبری کل ظرفیت نیروهای مسلح هم به خدمت آمده است.

علاءالدین بروجردی: کرونا ترور بیولوژیک نیست!/ کرونا تبدیل به یک معضل جهانی شده است/ باید قضیه را جدی بگیریم

به گزارش دیده بان ایران؛ «علاءالدین بروجردی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که شیوع بیماری کرونا را می‌توان به نوعی ترور بیولوژیک قلمداد کرد، گفت: این یک فرضیه است و تا زمانی که به صورت دقیق از بُعد علمی و اطلاعاتی بررسی نشود، نمی‌شود بر روی آن نظر داد.

این نماینده مجلس افزود: البته هر کشوری که عامل این مسئله فرضی باشد، خودش هم درگیر این قضیه شده است چراکه از آمریکا تا رژیم صهیونیستی و سایر کشورها، همگی درگیر این قضیه هستند و همین کشورها بر خلاف ایران با مردم خود با صداقت و به صورت شفاف در مورد آمار مبتلایان به کرونا، صحبت نمی‌کنند.

بروجردی با بیان اینکه «آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا و رژیم صهیونیستی رو به افزایش است» تصریح کرد: در همه مفروضاتی که در مورد کرونا مطرح می‌شود احتمال اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی منشا و عامل این ویروس باشند، دیده می‌شود اما نمی‌توان در این زمینه حکم قطعی داد، چرا که در مواجه با واقعیت تلخی هستیم که در سراسر دنیا رو به رشد است. ده‌ها کشور را درگیر خود کرده است و تبدیل به یک معضل جهانی شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر وظیفه ما این است که دستورالعمل‌های پزشکی که توسط وزارت بهداشت و درمان ارائه می‌شود و صداوسیما هم آن را بازتاب می‌دهد، رعایت کنیم و مردم این مسئله را جدی بگیرند چرا که کرونا هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد چه بسا که به دلیل همین معضل یکی از همکاران عزیزمان را از دست دادیم.

بروجردی ضمن تاکید بر حفظ و افزایش همبستگی در این شرایط یادآورشد: باید همانند دوران جنگ تحمیلی با وفاق ملی و با جدیت با این معضل مقابله کرد. در طول چهل سال گذشته هیچ مسأله‌ای نداشتیم  که به فاصله دو سه روز بعد از وقوع آن، مقام معظم رهبری صرفاً به خاطر این مسئله با مردم صحبت کنند. بنابراین همه این موارد نشان‌دهنده اهمیت مسأله است. البته فرمایشات ایشان بسیار حکیمانه و دقیق بود و هم‌اکنون باید دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم که این ویروس منحوس را از کشور، خارج کنیم.

این نماینده مجلس  شورای اسلامی در خصوص امکان قرنطینه شدن برخی شهرها بیان کرد: تیم‌های متعدد کارشناسی براساس تجربه جهانی در این مورد نظر می‌دهند و تصمیم‌گیری می‌کنند. از طرفی اقدامات مناسب و متمرکزی با مسئولیت وزرات بهداشت و درمان صورت می‌گیرد. همچنین با دستورالعمل مقام معظم رهبری کل ظرفیت نیروهای مسلح هم به خدمت آمده است.

بروجردی در پایان توضیح داد: هر اقدامی که مانع از گسترش این بیماری صورت بگیرد، منطقی است اینکه استانداران استان‌های شمالی و جنوبی ک مسافرپذیر هستند، مسافرت به این استان‌ها را ممنوع کردند، اقدامی منطقی است. لذا باید قضیه را جدی بگیریم و زمان غلبه بر این پدیده شوم را کوتاه کنیم در غیر این صورت، زمان بیشتری طول می‌کشد و خسارت‌ها خیلی بیشتری وارد می شود./ برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر