کد خبر: 80057
A

زنان اتصال همیشگی جهان خلقت به فردا هستند

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در یادداشتی به مناسبت روز جهانی زن نوشت؛ امسال درحالی روز زن را به همه زنان جهان تبریک می گوییم که امواج سنگینی از بیماری (کرونا) ، اوارگی ، جنک در سوریه و افغانستان و نسل کشی در هند و گرسنگی در بخشی از افریقا و خشونت جنسی در همه جای جهان کمر خواهرانمان را خم کرده اما انها هستند و همیشه خواهند بود .آنان مادران زمین و نوید بخش روح عشق و مهر و لطف هستند انها بخشنده اند چون زن هستند ، انها صبورند چون زن هستند

زنان اتصال همیشگی جهان خلقت به فردا هستند
به گزارش دیده بان ایران زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در یادداشتی به مناسبت روز جهانی زن نوشت؛ امسال درحالی روز زن را به همه زنان جهان تبریک می گوییم که  امواج سنگینی از بیماری (کرونا) ، آوارگی ، جنگ در سوریه و افغانستان و نسل کشی در هند و گرسنگی در بخشی از افریقا و خشونت جنسی در همه جای جهان کمر خواهرانمان را خم کرده اما انها هستند و همیشه خواهند بود .آنان مادران زمین و نوید بخش روح عشق و مهر و لطف هستند انها بخشنده اند چون زن هستند، انها صبورند چون زن هستند  انها تحمل درد و رنج را دارند چون زن هستند !انها اتصال همیشگی جهان خلقت به فردا هستند اما تنها نیستند انها درکنار مردان جهان را می سازند و ان را باور دارند، که با یک جنس نمی توان اینده را ساخت و امروز را تجربه کرد در حالیکه بخشی بزرگ از جهانیان این باور را ندارند انها در سرگشتی جنسیت زده  فکر می کنند جهان را فقط مردان می سازند و اینده متعلق به انها ست !
درحالیکه این اشتباه بزرگ تاریخی به طور مداوم در هر دوره به فراخور حال خودش تکرار می شود؛ اما بازهم زنان باور دارند جهان متعلق به انسان است و انسان است که اینده را می نویسد و اینده را معنا می کند و اینده را می سازد فارغ از همه تبعیض ها به ویژه تبعیض جنسیتی !
این الگوی شکست خورده تاریخ در برابر الگوی همکاری وهمیاری قرار گرفته و همواره در تلاش است که غیریت زنان را فریاد کند! با استثمار و خشونت ( عاطفی و فیزیکی و جنسی ) . و انچنان پیشرفته که به یک باور مبدل شده باور ی که در تحقیق اخیر سازمان ملل عینیت ان قابل مشاهده است!
بر اساس اخرین امارهای اعلام شده از سوی سازمان ملل در مورد نابرابری جنسیتی در جهان نشان می دهد که نزدیک به 90 درصد مردان و زنان باورهای جنسیت زده علیه زنان دارند بر مبنای این تحقیق تنها 14 در صد زنان و ده درصد مردان باورهای جنسیت زده ندارند .جالب است اکثر پاسخ دهندگان به پر سشها معتقد بودند که مردان تون بیشتری برای رهبر ی سیایس یا مدیریت شرکتها دارند انها تحصیل در دانشگاه را برای مردان با اهمیت تر از زنان می دانستند و اعتقاد داشتند که اولویت بازار کار باید با مردان باشد .بر اساس این تحقیق از هر 10 نفر 9 نفر از جمله زنان حداقل یک باور جنسیت زده علیه زنان داشند .پیش داوری های جنسیتی مهمترین مشکل جامعه امروز است فارغ از توسعه یافته بودن کشورها یا در حال توسعه ، فارغ از انکه در شمال باشند یا جنوب ، فارغ از انکه در حال جنگ باشند یا در صلح فارغ از انکه بیمار باشند یا سالم و از همه مهمتر فارغ از انکه زن باشند یا مرد !؟ دراین شرایط بهتر نیست یک بار دیگر اموزه های خود را بازخوانی کنیم و بار دیگر به الگوی تاریخی و اشتباهی که جهان را دستخوش اشفتگی و ظلم و نابرابری کرده طعنه ای بزنیم از سر تلنگر که این الگو قادر نیست اینده خوبی را برای بشریت تدارک ببیند ! جهان را انسان می سازد و هیچ تفاوتی در خلقت زن و مرد نیست و هیچ اولویتی جز برابری فرصتها برای هردوجنس نیست .
تاریخ درس اموز خوبی است همواره تبعیض را فریاد کرده و قدرت خود را باز تولید کرده و از تبعیض انرژی گرفته وتبعیض را نهادینه کرده انگونه که زنان هم در مسیر باز تولید این اندیشه بخشی از جریان تبعیض شده اند !
اما خواهرانم ، مادرانم و دخترانم اندیشه ناشی از تبعیض قادر نیست جهان خوبی را تدارک ببیند بیاید امسال روز جهانی زن را با نگاهی دوباره با باورهایمان گرامی بداریم 
هشت مارس مبارک باد 
زهرا نژادبهرام 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر