کد خبر: 80146
A

اظهارات عجیب استاندار قم برای قرنطینه نکردن این شهر: قرنطینه قم امکان‌پذیر نیست/ قم‌ در نقطه مواصلاتی ۱۷ استان کشور قرارگرفته و یک نقطه زیارتی و یک جهان شهر به شمار می‌آید

استاندار قم روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم، بستن جاده توسط برخی استان‌ها را اقدامی نادرست خواند و اظهار کرد: قائل به چنین کارهایی نیستیم ولی باید هشدارهای لازم در این زمینه داده شود تا هم‌وطنان قم را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند.

اظهارات عجیب استاندار قم برای قرنطینه نکردن این شهر:  قرنطینه قم امکان‌پذیر نیست/ قم‌ در نقطه مواصلاتی  ۱۷ استان کشور قرارگرفته و یک نقطه زیارتی و یک جهان شهر به شمار می‌آید
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ استاندار قم روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم، بستن جاده توسط برخی استان‌ها را اقدامی نادرست خواند و اظهار کرد: قائل به چنین کارهایی نیستیم ولی باید هشدارهای لازم در این زمینه داده شود تا هم‌وطنان قم را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید با آگاهی بخشی به مردم، ورودی بیمارستان‌ها در استان کاهش یابد گفت: بنای استان تعطیلی هتل‌ها و مسافرخانه‌های استان نیست ولی در شرایط کنونی، درصورتی‌که الزام‌های بهداشتی در این اماکن انجام نشود، چاره‌ای جز تعطیلی آن‌ها وجود ندارد.

 

استاندار قم با اشاره به این موضوع که ما باید دنبال راهکاری برویم که امکان‌پذیر، کارآمد و مؤثر باشد اظهار کرد: قم‌ به لحاظ جغرافیایی در نقطه مواصلاتی ۱۷ استان کشور قرارگرفته و یک نقطه زیارتی و یک جهان شهر به شمار می‌آید، ازاین‌رو اگر می‌شد راهکار قرنطینه را اتخاذ کرد در همان اوایل ما اتخاذ می‌کردیم. ما از این گزینه عبور کردیم و قرنطینه گزینه کارآمد شناخته نمی‌شود. بهترین سیاست این است که مردم در خانه‌ها بمانند و خودشان‌ را از هرگونه اجتماع دور نگه‌دارند و حداقل حضور را داشته باشند، و بهترین و به رسمیت شناخته شدن ترین راه نیز همین است. اگر بخواهیم در قم قرنطینه که عملاً امکان‌پذیر نیست، را اجرا کنیم، باید جامعه هدف را روشن کنیم، ولی برای همه جمعیت نمی‌توان قرنطینه را اجرا کرد.

 

استاندار با اشاره به شبهه ایجادشده در فضای مجازی برای قرنطینه شدن قم گفت: قرنطینه استان در سطح کارشناسی دارای موافقان و مخالفانی است و از ابتدای شروع بیماری نیز هیچ تکلیف و دستورالعملی برای قرنطینه قم نبود، ضمن اینکه شرایط و همچنین راهبرد مشخص برای قرنطینه شدن قم وجود نداشت.

 

استاندار قم، اظهار داشت: ایجاد قرنطینه و محدودیت‌های بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی استان نیاز به تمهیداتی وجود دارد که تأمین برخی از این تمهیدات و اقلام از عهده استان خارج است.  تأکید وزارت بهداشت قرنطینه خانگی می‌باشد و قرنطینه شهری از ابتدا نیز راهبر وزارت بهداشت نبوده است.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر