کد خبر: 80154
A

اعلام آمادگی سازمان بسیج مداحان برای مقابله با کرونا/ یوسف ارجونی: مردم نباید از مجالس امام حسین(ع) دور شوند/ هیئت تعطیل‌بردار نیست

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیات مذهبی کشور با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در این سازمان اظهار کرد: هیآت مذهبی کشور آماده‌ی کمک‌رسانی و انجام خدمات بهداشتی و درمانی به نهادهای متولی امر بهداشت و درمان هستند.

اعلام آمادگی سازمان بسیج مداحان برای مقابله با کرونا/ یوسف ارجونی: مردم نباید از مجالس امام حسین(ع) دور شوند/  هیئت تعطیل‌بردار نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ یوسف ارجونی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا که در سازمان بسیج مداحان و مدیران هیات مذهبی کشور برگزار شد، از راه‌اندازی قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا خبر داد و گفت: جامعه ستایشگری برای جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور اقداماتی را در دستور کار قرار داده تا با همکاری مدیران هیآت مذهبی و جامعه ستایشگر کمکی به نهادهای امدادی و درمانی کشور کرده باشد.

وی افزود: ستاد فرعی مبارزه با کرونا در رده‌های استانی تا پایین‌ترین سطح کانون‌های سازمان بسیج مداحان برپا شده است.

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیات مذهبی کشور با اشاره به لغو هیات مذهبی اظهار کرد: با توجه به اینکه مساجد سنگرهای جامعه ستایشگری محسوب می‌شوند، متولیان هیات مذهبی و نخبگان عرصه ستایشگری برای تامین و تجهیز اقلام سم‌پاشی برای ضدعفونی کردن اماکن مذهبی مثل مهدیه‌ها، مساجد، حسنیه‌ها در شهرها اقدامات مناسبی را در دستور کار دارند.

ارجونی خاطر نشان کرد : در چنین وضعیتی وظیفه مادحین تاکید بر عزم ملی و همکاری همه‌جانبه هیات مذهبی برای ارتقاء روحیه مردم و مقاومت در برابر این ویروس است.

وی  ضمن تشکر از خدمات جهادی فعالین بسیجی افزود: هیات مذهبی ظرفیت‌های فراوانی دارند و در همین مدت کوتاه از شیوع ویروس کمک به مردم، اقدامات پیشگیرانه و کنترل محیطی محله‌ها برای سازماندهی و تیم نمودن هیات مذهبی، ضد عفونی کردن معابر عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و تاکسی‌ها انجام خدمات رایگان بهداشتی به مردم از جمله اقدامات هیات مذهبی است.

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیات مذهبی تاکید کرد: اصرار ما براین است که مادحین و مردم نباید از مجالس امام حسین(ع) دور شوند و باید بیش از هر زمانی دیگر به اهل بیت(ع) توجه و توسل داشته باشیم؛ حتی با برگزاری مراسم در خانه‌ها باید این مهم ادامه داشته باشد.

ارجونی با اشاره به ایام اعتکاف گفت: روضه‌های خانگی در ایام البیض ماه رجب و انجام اعمال، ادعیه و روزه و استغفار برای تعجیل در فرج حضرت صاحب‌الزمان(عج) و تاکید بر خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه که امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بر آن تاکید داشتند در دستور کار هیات و مردم خداجوی قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به پویش‌های مذهبی مختلفی که در فضای مجازی راه‌اندازی شده است، گفت: هیئت تعطیل‌بردار نیست و دلتنگی‌های عاشقان و قرار زیارت برای استشفای مریض در فضای مجازی نقطه قوت هیات است که در هیچ وضعیتی هیات ترک نخواهد شد و تاکید ما بر این است که مراسم هیات به صورت مجازی همراه با پخش زنده و یا بازپخش برخی مراسمات در شبکه‌های اجتماعی برگزار ‌شود./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر