کد خبر: 80159
A

نماینده سمیرم: قرنطینه قم و تهران سخت بود

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره شیوه مدیریت بحران در شرایط فعلی و عملکرد ستاد مدیریت بحران گفت: موضوع شیوع کرونا به‌صورت جهانی رخ داده و مقابله ما با این بیماری نیز باید در سطح جهانی صورت گیرد و نمی‌توانیم به شکل منطقه‌ای با آن برخورد کنیم.

نماینده سمیرم: قرنطینه قم و تهران سخت بود

به گزارش دیده بان ایران؛ وی در همین رابطه افزود: یکی از موارد مهم در این راستا، کنترل مرزهای کشور و مرزهای استانی است. یکی از مواردی که ضروری است به آن توجه شود، روستاهای کشور هستند. با توجه به شروع فصل بهار و آغاز کشاورزی و بازگشت برخی بومیان به محل سکونتشان باید از روستاها مراقبت کرد و کنترل‌های پزشکی در مبادی روستاها صورت گیرد تا این بیماری در این مناطق شیوع پیدا نکند. 

وی با اشاره به اینکه اگر موضوع پیشگیری با هماهنگی همه دستگاه‌ها و همراهی مردم صورت گیرد، می‌توان از این بحران عبور کرد، تصریح کرد: از آنجایی که این ویروس ناشناخته است و درمان قطعی آن کشف نشده است، تنها راه ممکن برای مقابله آن، پیشگیری است. به همین سبب مردم باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند. 

نماینده سمیرم در پاسخ به این انتقاد عمومی که اگر مسئولان به‌محض تشخیص بیماری در استان‌های قم و تهران طرح قرنطینه را اجرا می‌کردند، امروز همه استان‌ها با آن درگیر نبودند، گفت: هرچند قرنطینه در مواردی از این دست خوب است، اما ممکن است برخی افراد مبتلا به آن ظواهر و علائم آن را نداشته باشند.، به هرحال قم یک مرکز مذهبی بوده که رفت و آمد در آنجا زیاد است. یا تهران به‌عنوان پایتخت، افراد زیادی از سایر نقاط کشور در آن حضور دارند. از این جهت، به نظر می‌رسد قرنطینه در آن زمان سخت بود./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر