کد خبر: 80160
A

موسوی لارگانی: اقلام بهداشتی، آذوقه نیست که بشود یک هفته فقدان آن را تحمل کرد/ ویروس کرونا با کسی شوخی ندارد

سید ناصر موسوی‌ لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با محتکران اقلام بهداشتی در شرایط کرونایی گفت: قوه قضاییه باید با کسانی که با گروگان گرفتن جان و سلامت مردم و احتکار کالاهای بهداشتی بازار سیاه راه انداخته‌اند به طور جدی برخورد کند، چراکه اقلام بهداشتی آذوقه نیست که بشود مثلاً یک هفته گرسنگی را تحمل کرد.

موسوی لارگانی: اقلام بهداشتی، آذوقه نیست که بشود یک هفته فقدان آن را تحمل کرد/ ویروس کرونا با کسی شوخی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ ویروس‌ کرونا مدتی است که علاوه بر ایران، بخش اعظمی از کشورهای جهان را درگیر کرده است. ویروسی که اگر جدی گرفته نشود، با کسی شوخی ندارد و آمار روزانه تصاعدی مبتلایان کرونا گواهی بر این مدعاست.

 

بنا بر گفته پزشکان و متخصصان لازمه در امان ماندن از ابتلا به کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است  و برای اینکه بتوانیم این موارد را رعایت کنیم جامعه باید به مواد ضدعفونی‌کننده و سایر اقلام بهداشتی مورد نیاز دسترسی داشته باشد. موضوعی که این روزها به شوخی شبیه است و برخی منفعت‌طلبان برای سودجویی بیشتر سلامت و جان مردم را با احتکار این اقلام به خطر انداخته‌اند.

 

به همین خاطر بسیاری از مردم و مسئولان خواستار برخورد جدی قوه قضاییه و دستگاه‌های ناظر با محتکران و سوداگران مرگ شده‌اند.

 

سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم، در همین رابطه افزود: در شرایط بحرانی کنونی   گروهی منفعطت‌طلب برای سود بیشتر درباره اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم بازار سیاه راه انداخته‌اند .

 

وی ادامه داد:در شرایطی که همه نیازمند کمک و همراهی بیشتر یکدیگر هستیم تا به سلامت از بحران فعلی عبور کنیم، گروهی از خدا بی‌خبر جان و سلامت مردم را گروگان گرفته‌اند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به نظرم در درجه اول این افراد سودجو و منفعت‌طلب باید به خود بیایند و دست از احتکار موادی که برای حفظ جان و سلامت مردم لازم و ضروری است بردارند.

 

محتکران اقلام بهداشتی دست از این جنایت بزرگ بردارند

 

موسوی‌ لارگانی عنوان کرد: با توجه به اینکه این ویروس یک تهدید جدی است و با کسی شوخی ندارد و روزانه شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا هستیم، جامعه نیاز به اقلام بهداشتی، ضدعفونی‌کننده‌ها، ماسک و دستکش دارد. پس این افراد باید دست از این جنایت بزرگ بردارند.

 

نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: اگر سودجویان با وجود همه تذکرات و هشدارهای قوه قضاییه درباره برخورد با آنها، هنوز قضیه را جدی نگرفته و به این هشدارها بی‌توجهی می‌کنند، بدون فوت وقت باید با آنها برخوردی قاطع شود و پس از محاکمه، به سزای عمل‌شان برسند.

 

این نماینده مجلس دهم گفت: احتکار در این شرایط بحرانی یعنی با جان مردم بازی کردن و سلامت جامعه را به مخاطره انداختن. این کار قابل توجیه و مقایسه با هیچ چیز دیگری نیست.

 

موسوی‌ لارگانی اظهار کرد: شاید کسی آذوقه مورد نیاز جامعه را احتکار کنند و یک هفته کالا و آذوقه در بازار پیدا نشود. حتی تا یک هفته مردم گرسنگی را تحمل کنند و چیزی نگویند، اما بحث ویروس فرق می‌کند و یک خطر جدی است.

 

او افزود: گاهی به صورت لحظه‌ای به کالاهای بهداشتی نیاز است و حفظ جان مردم به آن بستگی دارد. بنابراین احتکار به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست.

 

عضو فراکسیون ولایی مجلس در پایان گفت: باید با محتکران اقلام بهداشتی و ضروری مثل ماسک، مواد ضدعفونی، دستکش و لباس‌های مخصوص کادر درمانی که بازار سیاه راه انداخته‌اند به شدت برخورد شود و قوه قضاییه در این خصوص با کسی مسامحه نکند./اعتمادآنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر