کد خبر: 80182
A
نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مسئولان وزارت بهداشت در اعلام آمار واقعی نباید واهمه داشته باشند/ چهار استان قم، تهران، گیلان و مازندران باید تعطیل شوند/ مردم مساله کرونا را جدی نگرفته اند/ شهرستان بابل در وضعیت قرمز قرار دارد

نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه برخی از بیماران حتی به مرحله آزمایش نمی‌رسند و یا تا نتیجه آزمایشات اعلام شود، از بین می‌روند، خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت بهداشت در اعلام آمار واقعی نباید تردید و یا واهمه داشته باشند. اتفاقا این اقدام، موجب توجه بیشتر مردم خواهد شد و خواهند دید که خطر بسیار جدی است. در واقع ترس آگاهانه مردم، خودمراقبتی و رعایت هشدارهای بهداشتی را ارتقا خواهد داد.

مسئولان وزارت بهداشت در اعلام آمار واقعی نباید واهمه داشته باشند/ چهار استان قم، تهران، گیلان و مازندران باید تعطیل شوند/ مردم مساله کرونا را جدی نگرفته اند/ شهرستان بابل در وضعیت قرمز قرار دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، شیوع کرونا ویروس، را مسأله‌ای ملی با ابعاد پیچیده عنوان کرد و گفت: روند مبارزه با این بیماری، از دو نقیصه رنج می برد. یکی اینکه هنوز آنگونه که باید، یک عزم جدی ملی در ساختارهای کشور شکل نگرفته است و با وجود تاکیدات و آمادگی‌های اعلام شده، همکاری و هماهنگی لازم و کافی از  جهات مختلف با دولت معمول نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مجلس هم که متأسفانه تعطیل شده است و این، فرآیند مطالبه‌گری و انعکاس مسائل و مشکلات مردم را با کُندی مواجه کرده است.

وی نقص دوم را جدی نگرفتن کرونا از سوی برخی مردم دانست و اضافه کرد: برخی از مردم همچنان این مسأله را  جدی نمی‌گیرند و این در چرخه شیوع و گسترش بیماری نقش زیادی دارد. بنابراین واقعا توصیه می‌کنم که مردم در خانه بمانند و به‌ویژه با توجه به در پیش بودن نوروز، از مسافرت بپرهیزند.

نجفی خوشرودی با ابراز امیدواری از قطع چرخه انتقال و شیوع کرونا، پیشنهاد کرد که تعطیلی حداکثری در چهار استان قم، تهران، گیلان و مازندران، به اجرا در آید.

وی با بیان اینکه برخی از بیماران حتی به مرحله آزمایش نمی‌رسند و یا تا نتیجه آزمایشات اعلام شود، از بین می‌روند، خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت بهداشت در اعلام آمار واقعی نباید تردید و یا واهمه داشته باشند. اتفاقا این اقدام، موجب توجه بیشتر مردم خواهد شد و خواهند دید که خطر بسیار جدی است. در واقع ترس آگاهانه مردم، خودمراقبتی و رعایت هشدارهای بهداشتی را ارتقا خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا که اختیارات شورای عالی امنیت ملی به آن تفویض شده است، باید با قاطعیت به اجرا درآید. در این راستا، اهتمام به ملاحظات و نظرات مسئولان استانی و شهرستانی، مورد تأکید است.  

نجفی خوشرودی ممنوعیت سفر به استان‌های شمالی به ویژه مازندران را مطالبه مردم این مناطق دانست و گفت: تشتّت و ناهماهنگی در این خصوص، پذیرفتنی نیست. موافق هستم که درباره قرنطینه کامل برخی شهرها یا استان‌ها، پیچیدگی زیادی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و ... وجود دارد، اما درعین حال باید زیرساخت‌ها و آمادگی‌های لازم فراهم شود. چون جان مردم بر همه چیز ارجحیت دارد.

وی در عین حال گفت: البته در صورت ضرورت به قرنطینه کامل، باید ابتدا منابع مالی لازم و حمایت‌های معیشتی از اقشار آسیب پذیر پیش بینی شود.

نماینده مردم بابل در مجلس، مازندران را سومین استان درگیر این ویروس پس از تهران و قم برشمرد و اظهار داشت: متأسفانه این روند از جمله در شهرستان بابل در وضعیت قرمز قرار دارد و به شدت، صعودی است. تعداد مبتلایان و فوت شدگان در این شهرستان در حال افزایش است و تجهیزات اولیه پیشگیری و امکانات بیمارستانی، با کمبود مواجه است.  

وی اضافه کرد: این بحران، تجربه‌ای سخت برای کشور است و میزان و چگونگی هماهنگی ساختارهای مختلف کشور و مدیریت این بحران، نباید به گونه‌ای باشد که مردم آن را با نحوه اقدام و مدیریت هماهنگ در وقایع دیگر در کشور، مقایسه کنند. وانگهی شرایط ناشی از تحریم ظالمانه آمریکا، تأمین نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات را با سختی مواجه کرده که خود مصداق تروریسم اقتصادی است./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر