کد خبر: 80208
A

ناصر ایمانی: اصولگرایان مجلس یازدهم با دولت همکاری نکنند، انتخابات۱۴۰۰ را از دست می‌دهند/ غیراصولگرایان هم از میان گزینه‌های مطرح به سمت قالیباف سوق دارند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر مردم ببینند عملکرد اصولگرایان یک رویکرد رادیکال و توام با درگیری و تنش برای جامعه خواهد بود مسلما در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اصولگرایان شانس بسیار کمی خواهند داشت.

ناصر ایمانی: اصولگرایان مجلس یازدهم با دولت همکاری نکنند، انتخابات۱۴۰۰ را از دست می‌دهند/ غیراصولگرایان هم از میان گزینه‌های مطرح به سمت قالیباف سوق دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ ناصر ایمانی، فعال سیاسی، در پاسخ به این که چه پیش‌بینی از مجلس یازدهم و رویکرد نمایندگان آن دارد گفت: تصور بنده این است که علی‌رغم برخی اظهارنظرها مبنی بر درگیری مجلس آینده با دولت،  چنین مسئله‌ای مطرح نخواهد بود.  فکر می‌کنم درگیری‌های میان مجلس یازدهم با دولت روحانی به دلایلی کمتر از مجلس دهم خواهد بود.

وی افزود: معتقدم اصولگرایان مسیری را که در مجلس یازدهم انتخاب خواهند کرد، مسیر درگیری با دولت نخواهد بود و حداقل دلیلی که برای این ادعا وجود دارد این است که اصولگرایان در مقطع فعلی به خوبی واقف هستند که نگاه مردم به دنبال آن‌هاست تا با توجه به رایی که کسب کردند چه عملکردی خواهند داشت.

این فعال سیاسی تصریح کرد: اگر مردم ببینند عملکرد اصولگرایان یک رویکرد رادیکال و توام با درگیری و تنش برای جامعه خواهد بود مسلما در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اصولگرایان شانس بسیار کمی خواهند داشت. اگر مردم ببینند که اصولگرایان یک مسیر توام با تلاش، همکاری و فعالیت با دولت به عنوان قوه مجریه‌ای که در حال حاضر وجود دارد برای رفع مشکلات مردم قدم برمی‌دارند، در این صورت می‌توانند برگ برنده بزرگی را کسب کنند.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر مردم به لحاظ روحی و روانی در سال ۹۸ بسیار آسیب دیدند. از این روی، هرگونه حرکات تند و تنش آفرین بیشتر به آن‌ها آسیب می‌زند از این تصور نمی‌کنم اصولگرایان در این مقطع مسیر تندی را در مجلس و در فضای سیاسی کشور در پیش بگیرند.

این فعال سیاسی گفت: اینکه بنده می‌گویم فضای مجلس یازدهم آرام خواهد بود به این معنا نیست که چند نفری از نمایندگان در مجلس سر و صدا نخواهند داشت این رویکرد قطعا وجود خواهد داشت، ولی مسیر مجلس را تغییر نخواهد داد.

وی در پاسخ به این که قالیباف بیشتر به صندلی مجلس نزدیک است یا گزینه‌هایی مثل میرسلیم و آقاتهرانی، افزود: قاطبه مجلس اعم از اصولگرا و غیراصولگرا از میان گزینه‌های مطرح به سمت قالیباف سوق دارند.

این چهره سیاسی با بیان اینکه من خلاف اظهارنظر برخی از دوستان بر این باورم که اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم به جبهه پایداری تعلق ندارند و تعداد این دوستان بیشتر از مجلس دهم نیست، تصریح کرد: دوستان جبهه پایداری نمودهایی در مجلس دارند، اما اینکه بخواهند در روند انتخاب رئیس مجلس یا رویکردهای قوه مقننه تاثیرگذار باشند بعید به نظر می‌رسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر