کد خبر: 80291
A

فرانسه با استرداد جلال روح‌الله نژاد به آمریکا موافقت کرد

دیوان عالی فرانسه حکم به استرداد یک مهندس ایرانی به آمریکا به اتهام نقض تحریم های این کشور داد.

فرانسه با استرداد جلال روح‌الله نژاد به آمریکا موافقت کرد

به گزارش دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بالاترین دادگاه فرانسه با صدور حکمی با استرداد جلال روح‌الله‌نژاد، مهندس ایرانی که متهم به تلاش برای انتقال تجهیزات صنعتی خاص به ایران و نقض تحریم‌های آمریکاست، موافقت کرد.

طبق این حکم دیوان عالی فرانسه، جلال روح‌الله‌نژاد باید تحویل مقامات آمریکایی شود. هرچند، بازگرداندن نهایی او به آمریکا نیازمند موافقت نخست وزیر فرانسه است.

بنابر این گزارش، ادعا می شود که روح‌الله‌نژاد با وجود تحریم‌های آمریکا تلاش کرده تا "تجهیزات صنعتی خاصی" را به ایرویان منتقل کند. در فوریه سال ۲۰۱۹ پس از ورود به شهر نیس فرانسه در فرودگاه این شهر و به درخواست آمریکا بازداشت شد.

مقامات قضایی آمریکا مدعی اند که این مهندس ۴۱ ساله تلاش کرده است، "سامانه‌های صنعتی ریزموج و سامانه‌های ضد پهپاد" را مخفیانه و در قالب بخشی از سفارش‌های داده شده از طریق امارات متحد عربی به ایران ارسال کند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد که مقامات آمریکایی مدعی‌اند، این تجهیزات می‌تواند به آسانی به سلاح تبدیل شوند.

گفته می شود این مهندس ایرانی که با روادید کار وارد خاک فرانسه شده بود و از یک سال پیش در این کشور در زندان به سر می برد، کارشناس فیبر نوری است.

وکلای جلال روح‌الله‌نژاد در جلسه دادگاهی که ٣٠ آوریل در شهر اکس آن پرووانس در جنوبِ فرانسه تشکیل شد، اتهامات موکل خود را رد کرده و گفته بودند که اینها بخشی از کارزار واشنگتن برای فشار اقتصادی بیشتر بر ایران در قالب تحریم‌های آمریکاست.

ژان ایو لو بورگن، وکیل روح‌الله‌نژاد درباره تصمیم استرداد موکل خود به آمریکا، به خبرگزاری فرانسه گفت که از تصمیم امروز دیوان عالی فرانسه تعجب نمی‌کند و منتظر یک تصمیم سیاسی در این مورد است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر