کد خبر: 8033
A

دادستان کل کشور: دانشگاهی که پیامبر اکرم (ص) برای بشریت گشود دارای دو کلاس تزکیه و علم بود

حجت الاسلام منتظری: دانشجو وظیفه دارد با نگاه به عدم توقف کسب علم به علم آموزی توجه کند و اگر دانشجو از این فرصت استفاده کرده و خودش را غنی سازد قطعا ارزش قابل قبولی برای او به همراه خواهد داشت.

دادستان کل کشور:  دانشگاهی که پیامبر اکرم (ص) برای بشریت گشود دارای دو کلاس تزکیه و علم بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام منتظری در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز دانشجو، به نشست روز گذشته ریاست دستگاه قضا با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد  و گفت: آیت الله آملی لاریجانی امروز  در جلسه مسئولان عالی قضایی از برگزاری این جلسه ابراز رضایت داشتند و دانشجویان در فضایی دوستانه مطالب خود را بیان کردند و ابهامات دانشجویان پاسخ داده شد.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران نقش دانشجویان در تحقق و تداوم انقلاب را بی بدیل دانست و گفت: امام راحل (ره) عنایت خاصی به قشر دانشجو داشتند و تلاششان بر این بود که این قشر تاثیرگذار را در مسیر انقلاب نگه دارند و مقام معظم رهبری نیز اهتمام ویژه به این قشر عزیز دارند.

دادستان کل کشور لازمه یک دانشجوی توانمند از لحاظ علمی و عملی حرکت در مسیر انقلاب دانست و بر جایگاه تاثیرگذار این قشر تاکید کرد.

وی ادامه داد: مدیران امروز کشور زمانی در جایگاه دانشجویی قرار داشتند و این نشان می دهد دانشجویان امروز ، مدیران فردا هستند و مسئولیت بخش‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون عهده دار می‌شوند، اگر دانشجو به رسالتی که متوجه او است توجه داشته باشد قطعا خودش را برای آن روز آماده خواهد کرد.

منتظری به سه ضلعی که باید مورد اهتمام دانشجویان قرار گیرد اشاره کرد و علم و دانش را اولین ضلع دانست و گفت: هر پیشرفتی در کشور مرهون دانش و علم دانشجویان هر رشته ای است.

وی تاریخ جمهوری اسلامی ایران را دانشمند پرور دانست و ادامه داد: خوشبختانه پس از نشر اسلام در کشورمان گام های زیادی برای پیشرفت و تحکیم ارکان ترقی برداشته شده است و دانشمندی چون ابن سینا، شیخ طوسی، فارابی وامثالهم را فقط در سرزمین ما می توان یافت.

دادستان کل کشور بیان داشت: دانشجو وظیفه دارد با نگاه به عدم توقف کسب علم به علم آموزی توجه کند و اگر دانشجو از این فرصت استفاده کرده و خودش را غنی سازد قطعا ارزش قابل قبولی برای او به همراه خواهد داشت.

منتظری تزکیه را به عنوان ضلع دوم ضروریات یک دانشجو عنوان کردو افزود: اگر علم همراه با تزکیه نباشد هم حجاب است و هم موجب گمراهی بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه علم بدون تقوا مسیر انحراف را طی می کند، گفت: دانشگاهی که پیامبر اکرم (ص) برای بشریت گشود دارای دو کلاس تزکیه و علم بود.

دادستان کل کشور خطاب به دانشجویان اظهار کرد: اگر تقوا و ارتباط با خدا و لذت ترک گناه را ا همان جوانی برای خودتان فراهم سازید قطعا لذت های دیگر برای شما دارای لذت نخواهد بود.

بصیرت ضلع سومی بود که دادستان کل کشور در این نشست مورد اشاره قرار داد و در تببین نقش بصیرت در امتداد مسیر یک دانشجو تصریح کرد: با توجه به نقش دانشجو و تزریق اندیشه او به جامعه، توجه به بصیرت برای او از ضروریات است.

منتظری ادامه داد: اگر دانشجو با بصیرت حرکت کند قطعا پیشرفت یک جامعه را با فکر خود فراهم می سازد.

وی در تفسیر بصیرت به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: وقتی از این امام بزرگوار خواسته می‌شود که شخصیت حضرت عباس (ع) را معرفی کنند ایشان بر بصیرت وی تاکید می کنند و شخصی را که به همه مسائل توجه دارد، تحلیل گر خوبی است و همه مسائل را می بیند بصیر می نامند.

دادستان کل کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در شتاب گرفتن رشد علمی کشور، یادآور شد: باید خودمان را به وضعیت کنونی دنیا برسانیم و سبقت بگیریم و تحقق این موضوع به دست دانشجویان امکانپذیر است.  

وی به دانشجویان حاضر در جلسه توصیه کرد که افرادی مثل خود را تولید کنند و گفت: اگر با دانشجویی که خط فکری اش با شما فرق دارد مواجه شدید او را به حلقه اعتقادی صحیح و سلیم خودتان که برخاسته از قرآن و ولایت است جذب کنید.

‎در ادامه این نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران به طرح سئوالات خود پرداختند و پاسخ‌های صریح و شفاف دادستان کل کشور را دریافت کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر