کد خبر: 8034
A

صالحی: درصورت نقض برجام واکنش ایران قاطع خواهد بود

علی اکبر صالحی در سخنانی در جریان مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیت هسته ای در وین ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده است و شروع کننده نقض تعهدات نخواهد بود اظهار کرد: متاسفانه اخیرا شاهد برخی رفتارها و اقدامات نامعقول در آمریکا هستیم. در صورت نقض برجام از سوی سایر طرف‌ها واکنش ایران قاطع و شدید خواهد بود.

صالحی: درصورت نقض برجام واکنش ایران قاطع خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی اکبر صالحی در سخنانی در جریان مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیت هسته ای در وین ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده است و شروع کننده نقض تعهدات نخواهد بود اظهار کرد: متاسفانه اخیرا شاهد برخی رفتارها و اقدامات نامعقول در آمریکا هستیم. در صورت نقض برجام از سوی سایر طرف‌ها واکنش ایران قاطع و شدید خواهد بود

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: پایداری این توافق منوط به انجام تعهدات و اقدام متقابل سایر طرف‌هاست.

وی در این سخنرانی همچنین ضمن اشاره به ارتباط موضوعی امنیت هسته‌ای با چارچوب گسترده‌تر خلع سلاح و عدم اشاعه هسته‌ای نسبت به عدم وجود شفافیت درخصوص بیش از 80 درصد مواد هسته ای که برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار می گیرد اظهار تاسف کرد و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از حامیان سرسخت جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای است بر اهمیت تحقق منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته ای در همین چارچوب تصریح کرد.

صالحی همچنین ضمن تاکید بر جهانشمولی معاهده عدم اشاعه بر ضرورت تشدید تلاشها در جهت امحای کامل سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد.

او ضمن با اشاره به امتناع غیرقابل توجیه رژیم صهیونیستی از پیوستن به معاهده ان پی تی، برنامه هسته ای نظامی این رژیم را مایه نگرانی جدی و تهدیدی علیه امنیت منطقه ای و بین المللی دانست.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه ضمن اشاره به تهدید حملات سایبری علیه تاسیسات اتمی و از جمله بکارگیری ویروس استاکسنت علیه کشورمان محکومیت این قبیل حملات از سوی همه کشورها را ضروری خواند و خواستار اتخاذ اقدامات و تدابیر جامع برای مقابله با این حملات گردید.

وی همچنین ضمن اشاره به مخاطرات ناشی از دسترسی گروهای تبهکار و تروریست ها به مواد هسته‌ای و رادیو اکیتو این موضوع را مایه نگرانی و تهدیدی علیه امنیت بین المللی دانست و در همین چارچوب نقش گسترش فن‌آوری های ارتباطی و فضای مجازی در تسهیل چنین دسترسی را مورد توجه قرارداد و از جمله بر ضرورت حفاظت و صیانت از اطلاعات حساس مرتبط با موضوعات امنیت هسته ای تاکید کرد.

صالحی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت اقدامات مربوط به امنیت هسته ای نباید همکاری بین المللی در زمینه استفاده های صلح آمیز از انرژی هسته ای را تضعیف نموده و یا تحت الشعاع قرار دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در خاتمه اهم اقدامات و فعالیتهای کشورمان در زمینه تقویت امنیت هسته ای و همچنین همکاری های بین المللی ایران با سایر کشورها در این زمینه را تشریح کرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر