کد خبر: 80369
A

نماینده مجلس: اداراتی که کار ضروری انجام نمی‌دهند، به سرعت تعطیل شوند

نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه «چند مقام مسئول این هفته را پیک کرونا دانسته‌اند» گفت: اداراتی که کارهای ضروری انجام نمی‌دهند را می‌توان در این چند روز آخر سال تعطیل کرد. ادارات ثبت احوال و اسناد می‌توانند تعطیل شود. بانک‌ها نیروهای خود را کم کنند.

نماینده مجلس: اداراتی که کار ضروری انجام نمی‌دهند، به سرعت تعطیل شوند

به گزارش دیده بان ایران، محمد باقر سعادت در مورد آخرین وضعیت استان بوشهر و شهر دشتستان در مواجه با کرونا گفت: استان بوشهر در ابتدا به این بیماری مبتلا نبود و در وضعیت سفید قرار داشت. عدم کنترل ورودی شهرها، مردم این شهر را نیز مبتلا کرد. البته چند روزی است که مبادی شهر کنترل می‌شود و نیروهای وزارت بهداشت مستقر شده‌اند. نکته‌ای که وجود دارد این است که تب‌سنج دستگاه مناسبی برای کنترل نیست زیرا ممکن است فردی بیمار باشد اما علامت تب را نداشته باشد.

وی افزود: اخیرا به چند مسافر که در جای دیگری زندگی می‌کردند اما اصالتا اهل بوشهر بودند، اجازه ورود داده شده است که من موافق این مجوز نبودم. به عقیده من باید تمامی عبور مرورها غیر از انتقال مایحتاج ضروری ِبین استانی لغو شود.


این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در مورد ضرورت خانه‌نشینی مردم گفت: اگر مردم می‌خواهند وضعیت شهرهایشان معمولی باقی بماند و از شرایط فعلی بدتر نشود باید زنجیره انتقال را قطع کرده و به حرف‌های کارشناسان، پزشکان و پرستاران و رسانه‌های رسمی گوش دهند. حرف همه رسانه‌های رسمی، چه تلویزیونی و چه اینترنتی این است که مردم در خانه بمانند.

سعادت از کمبود اقلام بهداشتی و درمانی در استان بوشهر خبر داد و گفت: فعالان اجتماعی در دو شهر استان بوشهر، اقدام به تولید ماسک کردند. البته این ماسک‌ها به دست مردم نمی‌رسد و تا حدودی نیاز بعضی‌بیمارستان‌ها را تأمین می‌کند. در مورد مواد شیونده و ضدعفونی هم کمبود وجود دارد. طی چند روز گذشته با همت استاندار و اتاق بازرگانی چند شرکت تولیدکننده مواد شوینده فعال شده‌اند. در هر دو مورد نیازمند مساعدت مرکز هستیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه «کارشناسان احتمال پایین آمدن قدرت کروناویروس در هوای گرم را رد نکرده‌اند» گفت: استان بوشهر از نیمه فروردین به شدت گرم می‌شود. اگر کروناویروس با هوای گرم ضعیف شود، می‌توان به سفید شدن وضعیت استان بوشهر امید داشت. پیشنهاد من این است که قرنطینه در شهرهای گرم تا نیمه فروردین جدی‌تر اجرا شود.

سعادت در پایان در مورد ضرورت تعطیل شدن ادارات دولتی گفت: چند مقام مسئول این هفته را پیک کرونا دانسته‌اند. اداراتی مثل آب و برق و گاز باید باز باشد اما بعضی ادارات کار خاصی ندارند. مثلا اگر ثبت‌احوال یا ثبت‌ اسناد کار نکنند، چه اتاقی می‌افتد؟ بانک‌ها می‌توانند کارمندان خود را کم کنند. کارمندان اداری شهرداری ضرورتی برای ماندن در ادارات ندارند. دولت باید این تمهیدات را فراهم کند اما ادارات غیرضرور تعطیل شوند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر