کد خبر: 80384
A

نماینده منتخب مجلس یازدهم: این دیدگاه که کروناویروس در مناطق گرمسیر فعال نیست از اساس اشتباه است

معین‌الله سعیدی، نماینده منتخب مردم چابهار: در واقع اتفاقی که برای استان‌های شمالی افتاد، اگر پیشگیری‌ها انجام نشود، برای سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و چابهار هم به عنوان مقصد گردشگری الان در معرض خطر قرار دارد.

نماینده منتخب مجلس یازدهم: این دیدگاه که کروناویروس در مناطق گرمسیر فعال نیست از اساس اشتباه است

به گزارش دیده بان ایران؛ معین‌الله سعیدی، نماینده منتخب مردم چابهار در مجلس یازدهم، با اشاره به شرایط کنونی استان سیستان و بلوچستان  گفت: اوضاع در استان ما هنوز بحرانی نشده، اما وجود برخی مسائل و تفکرات غلط می‌تواند شرایط را بحرانی کند. تا به حال تنها یک فوتی داشتیم که البته به طور رسمی اعلام نکردند که آیا از کرونا بوده است یا خیر، اما به هر حال مبتلا داشته‌ایم. دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هم طی نامه‌ای درباره وضعیت چابهار هشدار داد. مساله فعلی این است که با وجود شرایط حساس در چابهار، پروازها به این شهر نه تنها قطع نشده بلکه تعدادش افزایش هم یافته است.

او ادامه داد: این دیدگاه که کروناویروس در مناطق گرمسیر فعال نیست از اساس اشتباه بوده و از همه مهم‎تر، چابهار علاه بر گرما رطوبت هم دارد و مردم به این مساله توجه نمی‌کنند که رطوبت بر رشد ویروس تاثیر زیادی می‌گذارد. البته چند روزی است که عبور و مرورهای زمینی کمی کنترل می‌شود، اما پروازها سر جای خود باقی مانده و بیشتر هم شده‌اند.

وی افزود: در واقع اتفاقی که برای استان‌های شمالی افتاد، اگر پیشگیری‌ها انجام نشود، برای سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و چابهار هم به عنوان مقصد گردشگری الان در معرض خطر قرار دارد. به همین دلیل مردم شریف ایران را خطاب قرار می‌دهم و از آنها می‌خواهم که فعلاً به این استان سفر نکنند. اگرچه همیشه مردم چابهار مهمان‌پذیر بوده و رونق اقتصادی خودشان را هم در گرو حضور گردشگران می‌دانند، اما در حال حاضر اصلاً امکان پذیرایی مهیا نیست. بازارها بسته و هتل‌ها تعطیل شده‌اند. خواهشمندم زمان سفر خودشان را به روزهای بعد از کرونا موکول کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر