کد خبر: 8055
A

ویکی‌لیکس افشا کرد؛ ارتباط داماد اردوغان با نفت داعش

وب‌سابت افشاگر ویکلکس اسنادی منتشر کرد که نشان می‌دهد میان داماد رئیس‌جمهوری ترکیه با واردت نفت گروه تروریستی داعش به این کشور، ارتباط‌هایی وجود دارد.

ویکی‌لیکس افشا کرد؛ ارتباط داماد اردوغان با نفت داعش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «رای الیوم» نوتش: وب‌سایت ویکی‌لیکس در تازه‌ترین افشاگری خود، از روابط ترکیه و گروه داعش به‌‌ویژه در زمینه نفت خبر داد و اعلام کرد که دولت ترکیه به شرکت «پاور ترانس» را از منع واردات، صادرات و انتقال نفت یا فرآورده‌های آن مستثنی کرده است. این شرکت با اتهام‌های متعددی درخصوص دست داشتن در واردات نفت از داعش مواجه است.

این اسناد تازه منتشر شده ویکی‌لیکس نشان می‌دهد که میان «برات آلبایراک» وزیر نفت ترکیه و داماد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور و شرکت مذکور روابطی وجود دارد.

این اسناد، که تحت عنوان «نامه‌های آلبایراک» منتشر شده، شامل 57 هزار و 934 پیام از پست الکترونیکی داماد اردوغان است. رابطه آلبایراک با شرکت پاورترانس به سال 2012 بازمی‌گردد که طی آن سال، دولت ترکیه به این شرکت حق انتقال نفت را اعطا نمود.

این اسناد که تاریخ آن آوریل 2000 تا 23 سپتامبر 2016 است، نامه‌نگاری میان آلبایراک و شخصیت‌های سیاسی، تجاری و اعضای خاندان حاکم است که نشان دهنده تاثیر زیاد داماد اردوغان در صحنه‌های سیاسی و حیات ترکیه می‌باشد.

از دیگر اسنادی، که ویکی‌لیکس فاش کرده، اسناد مربوط به تلاش‎ها برای تحت کنترل درآوردند رسانه‌ها و شبکه‌های ارتباطات اجتماعی ترکیه به نغع حزب حاکم «توسعه و عدالت» است.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر