کد خبر: 80561
A

خاتمی: هتاکان، افراد مریضی هستند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان تجمع اعتراضی و هتک حرمت عده‌ای به حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه را غیرشرعی و غیرعقلی خواند و تأکید کرد: اینها می‌خواهند بگویند از نظام اسلامی و در رأس آن، مقام معظم رهبری ولایی‌تر هستند؟ گردانندگان این ماجرا قطعا افراد مریضی هستند که بنا دارند به نظام اسلامی آسیب برسانند.

خاتمی: هتاکان، افراد مریضی هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان تجمع اعتراضی و هتک حرمت عده‌ای به حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه را غیرشرعی و غیرعقلی خواند و تأکید کرد: اینها می‌خواهند بگویند از نظام اسلامی و در رأس آن، مقام معظم رهبری ولایی‌تر هستند؟ گردانندگان این ماجرا قطعا افراد مریضی هستند که بنا دارند به نظام اسلامی آسیب برسانند.

عصر دیروز، در پی اعلام تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، عده‌ای با تجمع اعتراضی درمقابل این حرم، اقدام به شکستن بخشی از در این مکان زیارتی کردند. پیش از این نیز، عده‌ای در اعتراض به ضدعفونی کردن این مکان زیارتی، اقدام به رفتارهای ناهنجار در بقاع متبرکه و پخش ویدئو از آن کردند که به دستور دادستان بازداشت شدند. البته این رشته سر دیگری نیز داشت، شب گذشته عده‌ای معترض در شهر مشهد هم «حیدرگویان» تلاش کردند برای ورود به صحن حرم امام رضا(ع) از گیت‌های امنیتی عبور کنند که با مقابله نیروهای انتظامی مواجه شدند.

وجه اشتراک هر دو تجمع سخنرانی‌هایی بود که علیه مسئولان اجرایی کشور در موضوع مقابله با کرونا شد. در یکی از ویدئوهای منتشر شده از تجمع قم، یکی از رهبران تجمع، هیأتی‌ها را به تجمع دعوت و علیه وزیر بهداشت صحبت می‌کند و این گروه را مدافع حرم می‌خواند. در ویدئوی دیگری از تجمع مقابل حرم امام هشتم، دو تن از گردانندگان تجمع خطاب به رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت می‌گویند آنها غلط کردند که حرم را بستند.

نظام نباید مقابل حرکات خودسرانه کوتاه بیاید

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران درباره تجمع اعتراضی و هتک حرمت عده‌ای به حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) در پی تعطیلی این اماکن متبرکه برای پیشگیری از شیوع کرونا  می‌گوید: به نظر من این حرکت، غیر شرعی و غیر عقلی است و مسئولان نظام، نباید در مقابل حرکات خودسرانه این گروه‌ها کوتاه بیایند. حقیقت آن است که این نظام اسلامی پرچمدار ولایت اهل‌بیت است؛ این نظام اسلامی به فضل خدا نام اهل بیت را در جهان پرآوازه کرده است و افتخار می‌کند که خدمت‌گزار این مکتب باشد.

وی ادامه می‌دهد: اینها می خواهند چه بگویند؟ می‌خواهند بگویند از نظام اسلامی و در رأس آن، مقام معظم رهبری ولایی‌تر هستند؟ سخت در اشتباه‌اند. ولایت اینها به گرد پای ولایت مقام معظم رهبری، آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای هم نمی‌رسد.

هدف حفظ جان زائران است

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ممکن است این‌گونه حرکات توسط عده‌ای فریب‌خورده انجام گرفته باشد، تأکید می‌کند: گردانندگان این ماجرا قطعا افراد مریضی هستند که بنا دارند به نظام اسلامی آسیب برسانند. اینها سخت در اشتباه‌اند؛ نظام به یاری خداوند مستحکم است و با این رفتارها و اقدامات بچگانه آسیب نخواهد دید.

خاتمی ادامه می‌دهد: آنچه در تعطیلی این حرم‌های متبرک مطرح است، سلامت جان مردم و زائران محترم است؛ در واقع برای حفظ سلامت پروانه های گرداگرد این شمع های فروزان است.

سرپرست مرکز ارتباطات آستان قدس: مسئولیت تأمین امنیت آستان با استانداری است

تاکنون هویت تجمع‌کنندگان مشخص نشده‌است اما یک منبع آگاه، شب گذشته به ایرنا گفته «دو سه جریان از ابتدا مخالف بستن حرم بوده‌اند و مقرر شده‌است فردا نشستی با هیئت‌های مذهبی در استانداری پیرامون این موضوع برگزار شود».

مهدی رضوی‌کیا، سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی درباره حادثه شب گذشته به ایرناپلاس می‌گوید: پیگیری این موضوع ارتباطی به آستان قدس ندارد و جلساتی در این باره با شورای تأمین استان انجام شده و مسئول پیگیری و پاسخگویی درباره آن، این شورا است. مسئولیت تأمین امنیت استان که آستان قدس را نیز شامل می‌شود، با استانداری است.

صبح دیروز،حجج اسلام و المسلمین احمد مروی، سید محمد سعیدی و محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان‌های امام رضا(ع)، حضرت معصوم (ع) و عبدالعظیم حسنی(ع) طی بیانیه مشترکی اعلام کردند «با ورود و شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های مقامات بهداشتی در مخاطرات جدی تجمعات، مدتی است که کلیه‌ اجتماعات و برنامه‌های گروهی عتبات مقدسه به حال تعلیق درآمده است و اکنون با گسترش و مخاطرات جدی‌تر کرونا در سطح کشور و جهان، با قلبی شکسته و دلی پردرد، تصمیم سخت ایجاد محدودیت موقت انجام گرفت و لذا با حزن و اندوه فراوان عذرخواهی خود را به پیشگاه اهل بیت (ع) در عدم امکان ارائه خدمات به زائران عزیز حرم‌های مطهر ابراز می‌داریم».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر