کد خبر: 80563
A

پاسخ تهیه کننده عبدی مدیا به ادعاهای مطرح شده توسط حزب موتلفه درباره مصاحبه مصطفی میر سلیم

حزب محترم موتلفه اسلامی در جریان مصاحبه ها و پخش آن بوده، کما اینکه این حزب بارها پیگیر انتشار مصاحبه آقایان مرحوم عسگراولادی و حبیبی بودند و مصاحبه را در کانال و سایت حزب بارگذاری کردند و در پاسخ به انتشار ناگفته های ایشان با ارسال پیامک از عبدی مدیا تشکر کردند. ۶- انگیزه عبدی مدیا بسیار والاتر و شریف تر از آن است که بخواهد به فضا سازی های سیاسی دامن بزند یا نگاه حزبی و جناحی را در کار خود اعمال نماید. همانطور که مشهود است، انتشار مصاحبه جناب میرسلیم پس از انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی صورت گرفته که نشان از حسن نیت و درک عبدی مدیا از عدم ورود به برخی تعاملات سخیف سیاسی دارد و این خود گواهی بر بی طرفی عبدی مدیا است. ۷- قبل از انجام مصاحبه صراحتا به جناب میرسلیم اعلام شد به هر سوالی که تمایل ندارید پاسخ ندهید. ما سوال و عدم تمایل شما را منتشر نخواهیم کرد. عبدی مدیا به این اصل در این مصاحبه و تمامی مصاحبه ها وفادار بوده و است. ۸- در این مدت «از آغاز انتشار ویدیو ها با توجه به نخستین ویدیو که جناب عسگر اولادی از حزب موتلفه بود و ارتباط ما با دوستان موتلفه» ازسوی جناب آقای میرسلیم یا دفترشان با توجه به مطلع بودن از روند تولید و انتشار گفتگوها، هیچ تماسی مبنی بر عدم پخش قسمت یا کل مصاحبه نداشتیم.

پاسخ تهیه کننده عبدی مدیا به ادعاهای مطرح شده توسط حزب موتلفه درباره مصاحبه مصطفی میر سلیم

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ عبدالله عبدی تهیه کننده و مجری برنامه "سایه روشن" درباره انتشار مصاحبه مصطفی میر سلیم و بیانیه حزب موتلفه توضیحی ارائه داد. متن آن را در ذیل می خوانید: 

 

به نام خدا
پیرو اطلاعیه روابط عمومی محترم حزب موتلفه اسلامی در تاریخ ۲۷ اسفند ۹۸ در خصوص مصاحبه منتشر شده جناب آقای سید مصطفی آقا میر سلیم؛ عبدی مدیا بر خود فرض میداند تا پاره ای از توضیحات را به محضر شریف مخاطبان عزیز برساند:

 

۱- عبدی مدیا با هدف تولید و نشر برنامه های مختلف دیداری و شنیداری برای سایر رسانه ها و یا نهادها و ارگان ها و یا بصورت اختصاصی با هدف تمرکز بر منافع ملی و با عنایت به اصل آزادی بیان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

 

۲- نخستین سری از تولیدات اختصاصی عبدی مدیا با نام «سایه روشن»، سلسله گفتگوهایی با افراد و چهره های شاخص در خصوص وقایع و حقایق تاریخ معاصر ایران میباشد که تا کنون با استقبال چهره های شاخص سیاسی، علمی و مخاطبان و تاریخ پژوهان مواجه شده است.

 

۳- بنا به روند طبیعی شکل گیری برنامه ای از این دست و دشوار بودن هماهنگی با چهره های شاخص، تصمیم بر این گرفته شد که پس از انجام مصاحبه های متعدد، اقدام به آغاز انتشار صورت پذیرد تا حین انتشار وقفه ای صورت نگیرد.

 

۴- تا کنون بیست قسمت از این سری گفتگوها منتشر شده که اسامی مصاحبه شوندگان بر اساس تاریخ پخش بشرح ذیل است:آقایان، مرحوم اسدالله عسگراولادی، احمد توکلی، صادق زیباکلام، مرحوم محمد نبی حبیبی، علی اکبر صالحی، محمد عطریانفر، محمدرضا نعمت زاده، غلامعلی حدادعادل، محسن رضایی، عباس آخوندی، عیسی کلانتری، هادی غفاری، حسن عابد جعفری، سید محمد غرضی، اردشیر زاهدی، محمد هاشمی رفسنجانی، سید مصطفی هاشمی طبا، سعید زیباکلام، سید مصطفی آقا میرسلیم و قسمت آخر غلامرضا شافعی.

 

۵- حزب محترم موتلفه اسلامی در جریان مصاحبه ها و پخش آن بوده، کما اینکه این حزب بارها پیگیر انتشار مصاحبه آقایان مرحوم عسگراولادی و حبیبی بودند و مصاحبه را در کانال و سایت حزب بارگذاری کردند و در پاسخ به انتشار ناگفته های ایشان با ارسال پیامک از عبدی مدیا تشکر کردند.

 

۶- انگیزه عبدی مدیا بسیار والاتر و شریف تر از آن است که بخواهد به فضا سازی های سیاسی دامن بزند یا نگاه حزبی و جناحی را در کار خود اعمال نماید. همانطور که مشهود است، انتشار مصاحبه جناب میرسلیم پس از انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی صورت گرفته که نشان از حسن نیت و درک عبدی مدیا از عدم ورود به برخی تعاملات سخیف سیاسی دارد و این خود گواهی بر بی طرفی عبدی مدیا است.

 

۷- قبل از انجام مصاحبه صراحتا به جناب میرسلیم اعلام شد به هر سوالی که تمایل ندارید پاسخ ندهید. ما سوال و عدم تمایل شما را منتشر نخواهیم کرد. عبدی مدیا به این اصل در این مصاحبه و تمامی مصاحبه ها وفادار بوده و است.
 
۸- در این مدت «از آغاز انتشار ویدیو ها با توجه به نخستین ویدیو که جناب عسگر اولادی از حزب موتلفه بود و ارتباط ما با دوستان موتلفه» ازسوی جناب آقای میرسلیم یا دفترشان  با توجه به مطلع بودن از روند تولید و انتشار گفتگوها، هیچ تماسی مبنی بر عدم پخش قسمت یا کل مصاحبه نداشتیم.

 

۹- عبدی مدیا با توجه به وفاداری به اصل امانت داری و بیطرفی، کل مصاحبه را پخش نموده و اینکه بخشی از مصاحبه توسط سایر رسانه ها بریده شده و مورد توجه قرار گرفته طبیعتا در حیطه مسولیتی عبدی مدیا نیست؛ بنابر این در کل مصاحبه که مدت زمان آن یک ساعت و چهل و چهار دقیقه و چهل و هفت ثانیه است صحبت های بسیار مهمی از سوی آقای میرسلیم به عنوان چهره ای شاخص در جریان تحوالات نیم قرن اخیر ایران ایراد شده که عبدی مدیا با رعایت اصول حرفه ای خصوصا اخلاق و بعنوان نمادی از آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران عین گفتگو های انجام شده - که با رضایت کامل مصاحبه شونده صورت پذیرفته است - جهت ثبت در تاریخ تقدیم مخاطبان فرهیخته خصوصا جوامع دانشگاهی و پژوهشگران محترم نموده است.

 

۱۰- با توجه به گلایه تعویق دوساله انتشار این گفتگو از سوی روابط عمومی محترم حزب موتلفه باید به اطلاع رساند ماهیت گفتگو تاریخی بوده و طبیعتا اظهار نظر فردی همچون جناب میرسلیم با پیشینه ای از سوابق متعدد کاملا بدیهی است که با تغییر زمان مشمول تغییر نخواهد شد و با توجه به موضوعات مطروحه تاریخ پخش تاثیری در کیفیت پاسخ و اظهار ایشان ایشان ندارد.

 

۱۱- انتظار میرفت روابط عمومی محترم حزب موتلفه با خویشتن داری و صعه صدر رفتار می نمود و وارد بازی گزیده بینان این مصاحبه نمیشد. همچنین انتظار میرود که این روابط عمومی از فضایی که نشان دهنده «آزاد نبودن اظهارنظر» است جدا بپرهیزد. مزید استحضار مخاطبان ارجمند عبدی مدیا ضمن تشکر از همکاری های روابط عمومی محترم برای اخذ گفتگوها، تاکید مینماید مصاحبه شوندگان محترم در فضایی آزادانه و با درک بسیار بالا تصمیم به بیان دیدگاهشان گرفتند و با توجه به تجارب سالها مسولیت در سطوح عالی کشور حتما از پیامدهای اظهار نظرشان آگاهند و طبیعتا مسئولیت نظرات بر عهده اظهار نظر کننده آن است.

 

در پایان تصریح میکنیم عبدی مدیا بدون هیچگونه پشتوانه مالی دولتی با حداقل امکانات خود عزم دارد تا درچارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و در جهت منافع ملی گام بردارد و تنها پشتوانه اش سالها  تجربه کار تخصصی در حوزه رسانه است. توقع دارد تا چهره ها و جریانات و احزاب سیاسی و کارگزاران نظام عبدی مدیا را حمایت کنند تا این حرکت مهم برای صیانت از تاریخ ایران عزیز، به گنجینه ای هر چند کوچک از تاریخ شفاهی ایران معاصر برای خدمت به آیندگان تبدیل شود. 

 

عبدی مدیا همچنان با حسن نیت و عزمی راسخ میزبان چهره های شاخص و صاحب نظر تاریخ معاصر ایران میباشد و بر خود فرض میداند تا با رعایت اخلاق حرفه ای تلاش کند تا هیچگاه بذر صراحت را ملخ مصلحت نخورد.

 

با آرزوی ایرانی همیشه سربلند
عبداله عبدی
تهیه کننده و مجری عبدی مدیا
۲۸ اسفند ماه یکهزار و سیصد و نود و هشت خورشیدی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر