کد خبر: 8066
A
پیام تبریک بانوان کمیسیون فرهنگی به مناسبت روز دانشجو؛

برای سیاسی بودن و سیاسی ماندن دانشگاه تلاش کنیم

بانوان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت روز دانشجو تأکید کردند که باید در چارچوب قانون برای طراوت و زنده بودن و «سیاسی بودن و سیاسی ماندن» دانشگاه تلاش کنیم تا از جامعه و نسل جوان پیشرو آن عقب نمانیم.

برای سیاسی بودن و سیاسی ماندن دانشگاه تلاش کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در پیام پروانه سلحشوری، طیبه سیاوشی شاه عنایتی و سیده فاطمه ذوالقدر به مناسبت روز دانشجو آمده است:

«شانزده آذر و مرداد پر حادثه

سال 1332خورشیدی سالی عجیب و سرنوشت ساز برای تاریخ معاصر ایران است. دو حادثه تاریخی که یک نکته واحد در آن برجسته است؛ استکبار.

اولین حادثه کودتای تلخ و سیاه 28مرداد است که دولت قانونی و مردمی مرحوم مصدق را سرنگون می کند و دومی به فاصله 127روز اتفاق می افتد و این بار نیز بی واسطه "استکبار" محملی شد برای ریخته شدن خون جوانان وطن.

وقتی در شانزده آذر 32 خون بزرگ نیا، شریعت رضوی و قندچی در دفاع از حریم دانشجو و دانشگاه خاک دانشکده فنی دانشگاه تهران را رنگین کرد، رژیم پهلوی هرگز تصور نمی کرد همین خون ها به سرنگونی او و بیداری ملت مبدل شود.

آن زمان عمّال نظامی شاه به بهانه اعتراضات 14و 15آذر ماه؛ به دلیل سفر نیکسون معاون آیزنهاور به تهران پس کودتای سیاه علیه ملت ایران، به دانشکده فنی با تجهیزات نظامی و مسلحانه حمله‌ور شدند، غیرت دانشجویان از این حرمت شکنی به جوش آمد و تاب توهین به ساحت مقدس علم و دانشگاه و استاد را تاب نیاوردند.

دانشجویان بی محابا در حیاط دانشکده نسبت به حضور نظامیان اعتراض کرده و نهایتا با ریخته شدن خون سه دانشجو به خیال خام رژیم غائله خوابید اما کیست که ندادند «الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم».

در به ثمر رسیدن نهال انقلاب اسلامی نیز دانشجویان و دانشگاهیان تحت زعامت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، نقش بسزا و تاثیر گذاری داشتند. از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام تا فعالیت‌های سیاسی، تشکیل انجمن‌های اسلامی، شهدای فراوان دانشجو در جبهه‌های حق علیه باطل، دانشجو در خط مقدم حوادث قرار داشته و دارد.

به فرموده رهبر معظم انقلاب «خدا لعنت کند کسانی را که نمی‌خواهند دانشگاه ما، سیاسی شود» نه، سیاست زده نه، جناح زده نه، حزب زده و جو زده نه...

از آن حادثه می‌گذریم و به امروز می‌رسیم که نسل جوان دانشجو مطالبه‌گرتر، پرسشگرتر و هوشیارتر شده است و با در دست داشتن ابزارهای نوین اجتماعی و مجازی برای مطالبه‌گری و پرسشگری به‌روزتر و بی‌پرواتر است.

و این ما مسئولین و وکلای ملت هستیم که باید خود را با نسل جوان و دانشجو و فرهیخته کشور، هماهنگ کنیم و با آنها قدم برداریم تا خواسته‌های بحق و خیرخواهانه ایشان را در چارچوب قانون اساسی اجابت کنیم. دانشجو باید بپرسد، بخواهد، فریاد برآورد، حق جویی و حق طلبی کند تا دانشگاه زنده بماند.

باید در چارچوب قانون برای طراوت و زنده بودن و «سیاسی بودن و سیاسی ماندن » دانشگاه تلاش کنیم تا از جامعه و نسل جوان پیشرو آن عقب نمانیم.

بانوان کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر