کد خبر: 81269
A

پیشنهاد یک نماینده به دولت: گاز را تا ۳ ماه رایگان کنید

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه نباید تجربه دنیا در مقابله با کرونا نادیده بگیریم، از دولت خواست تا سه ماه آینده گاز را رایگان در اختیار مردم بگذارد.

پیشنهاد یک نماینده به دولت: گاز را تا ۳ ماه رایگان کنید

به گزارش دیده بان ایران؛ علاءالدین بروجردی نماینده مجلس دهم با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: پدیده شوم کرونا یک پدیده جهانی است و اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا با آن درگیر هستند و تلفات گسترده‌ای در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا گرفته و خطر بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه قواعد حاکم بر مبارزه با این ویروس قواعد جهانی و نه محلی، منطقه‌ای و کشوری است، گفت: مباحث مربوط احتیاط‌ها و تعطیلی از کشورهای غربی و اروپایی گرفته تا آمریکای لاتین، کشورهای آسیایی و حتی چین که منشاء شیوع این بیماری بوده اعمال شده و ضروری بودن آن به اثبات رسیده است.

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید تجربه انجام شده در سطح دنیا را نادیده بگیریم و باعث شویم که عمر این مهمان ناخوانده در کشور ما طولانی‌تر شود و جان تعداد بیشتری از هموطنان‌مان را بگیرد؛ به عنوان مثال آمار امروز نشان میدهد که ابتلاء افراد نسبت به چند روز گذشته بیشتر بوده، این یک زنگ خطر جدی است، چرا که ما باید بتوانیم آمار تلفات را نزدیک به صفر و در نهایت به صفر برسانیم و همچنین ابتلاء افراد را نیز باید به حداقل رسانده و در نهایت کنترل کنیم.

وی با اشاره به سخنان حریرچی رئیس ستاد مقابله با کرونا مبنی بر اینکه این بیماری کنترل شده نیست، تصریح کرد: بی‌توجهی نسبت به این قواعد و پیشگیری از بیماری کرونا به ضرر منافع ملی ما است.

بروجردی درباره ضرورت تعطیلی‌ها و ناتوانی برخی افراد برای تامین معاش خود، گفت: دولت باید حداکثر همراهی را انجام دهد واقعیت این است که وقتی یک خانواده درآمد نداشته باشد طبیعتاً نمی‌تواند بسیاری از بخش‌های زندگی خودش را مدیریت کند؛ دولت می‌تواند در این چند ماه مصوبه‌ای را بگذراند و علاوه بر تاخیرهایی که در وصول مالیات تسهیلات بانک‌ها و غیره اختصاص داده است تخفیف‌های ویژه‌ای بدهد، به طور مثال گاز که ثروت ملی کشور است در دو یا سه ماه آینده به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد چرا که در هر صورت تکیه گاه مردم دولت است و جز تصمیماتی که دولت اتخاذ می‌کند پناه دیگری ندارند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که درآمد مردم می‌رود که به صفر برسد حداقل  هزینه‌ها در جاهایی که مربوط به دولت است از این قاعده پیروی کنند و تخفیفاتی در آنها داده شود، درباره ادامه یافتن تعطیلات و قرنطینه کشور گفت: این موضوعی است که ستاد مقابله با کرونا باید پاسخ بدهد چرا که این ستاد با داشتن اختیاراتی درحد تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و قانون‌گذاری باید تصمصم بگیرد و ابلاغ و اعمال کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم در پایان درباره تست کرونای خود گفت: با احتمال اینکه ممکن است جلسه حضوری پیش بیاید و اینکه افرادی که اگر مبتلا شده‌اند شناسایی شده و بر اساس آمار آن متخصصان صلاح بدانند که امکان تشکیل جلسه حضوری وجود دارد یا نه از همه نمایندگان تست گرفته شد؛ نتیجه تست من روز جمعه به دستم رسید که منفی بود./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر