کد خبر: 81305
A

کانون صنفی معلمان: مرگ ۶۶ معلم بر اثر کرونا/ وزارت آموزش و پرورش: آمار دقیقی در اختیار نداریم

براساس اعلام کانون صنفی معلمان تا پایان تعطیلات نوروز، ۶۶ معلم شاغل و بازنشسته کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. این درحالی‌ست که وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: هنوز آمار دقیقی از وضعیت معلمان نداریم.

کانون صنفی معلمان: مرگ ۶۶ معلم بر اثر کرونا/ وزارت آموزش و پرورش: آمار دقیقی در اختیار نداریم

به گزارش دیده بان ایران؛ کانون صنفی معلمان ایران از ابتلا و فوت بیش از شصت نفر معلم شاغل و بازنشسته در کشور خبر داده است. براساس اعلام این کانون، ۶۶ معلم تا پایان تعطیلات نوروزی بر اثر کرونا فوت کرده‌اند و  بیشتر فوتی‌ها، معلمان بازنشسته بوده‌اند.

براساس این اطلاعات، بیشتر فوتی‌ها در مناطق شمالی کشور، تهران و سپس استان قم اتفاق افتاده است؛ با این حال، حتی در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و لرستان نیز، معلمان شاغل و بازنشسته جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

این اطلاعات در حالی ارایه شده که ارگان‌ها، نهادهای مرتبط و وزارت آموزش و پرورش تا امروز، هیچ آمار مدونی از تعداد فوتی‌ها در زیرمجموعه‌های خود منتشر نکرده‌اند. مهرزاد حمیدی (معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش) در واکنش به فوت ۶۶ نفر از همکاران فرهنگی در پی ابتلا به کرونا ویروس به ایلنا گفت: به علت تعطیلی مدارس فعلا آمار دقیقی در این زمینه در دست نیست. به هر حال جمعیت فرهنگیان ما یک هفتادم جمعیت جامعه است و باید آمار آن را بررسی کنیم تا ببنیم که وضعیت به چه صورتی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون اقدام به بررسی وضعیت معلمان از طریق آموزش و پرورش استان‌ها نداشته‌اید؟ گفت: وزارتخانه تلاش خود را در این خصوص خواهد کرد اما دسترسی به آمار باتوجه به تعطیلی مدارس امکان‌پذیر نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس گفت: آن چیزی که تعیین‌کننده است روند شیوع یا کنترل کرونا ویروس است که وزارت بهداشت این اقدام را انجام می‌دهد. وزارت بهداشت ارزیابی‌های خود در این خصوص را به ستاد مقابله با کرونا ویروس می‌دهد و آنها نیز بر مبنای گزارشات تصمیم گیری می‌کند.

دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا در پاسخ به این سوال که باتوجه به ادامه این شیوع آیا امکان برگزاری کلا‌س‌های درس در فصل تابستان وجود دارد یا خیر؟ گفت: بعید به نظر می‌رسد. دانش آموزان ما تا 70 درصد آموزش لازم را دیده‌اند و پایه یازدهم نیز 90 درصد آموزش را گذرانده است. البته این مدت که آموزش مجازی را در دست گرفتیم، درصد بیشتری از آموزش پیشرفت کرده است.

حمیدی در ادامه بیان کرد: اغلب آموزش‌های ما در مدارس انجام شده بود که مابقی آن به وسیله آموزش مجازی صورت گرفت اما باید ببینیم که شرایط در ادامه به چه صورتی خواهد بود. وزارت آموزش و پرورش سناریوهای مختلفی دارد و تا تصمیم‌گیری نشود، سناریوی مقتضی آن زمان را نمی‌توانیم مطرح کنیم. ما چند سناریو انتخاب کردیم که انتخاب آنها منوط به روند شیوع کرونا ویروس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اپیدمی‌لوژی‌های وزارت بهداشت در حال بررسی هستند و ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم می‌گیرند. ما پیش‌بینی‌های لازم را در بخش‌های مرتبط انجام دادیم ولی تعیین‌کننده نهایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا در پاسخ به این سوال که بیشترین نگرانی در میان دانش‌آموزان مربوط به دانش‌آموزان پایه دوازدهم است که امسال باید در کنکور  شرکت کنند. چه برنامه‌ای برای این دست از دانش‌آموزان دارید؟ گفت: معمولا همه دانش‌آموزان مقطع دوازدهم تا اسفند ماه کلاس‌هایشان را تمام می‌کردند. اکنون نیز فقط بحث آزمون آنها مطرح است تا بینیم شرایط برگزاری کنکور به چه صورتی خواهد بود./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر