کد خبر: 81384
A

«چینوفیل» ها در توییتر/ وزارت بهداشت باید «کیانوش جهانپور» را برکنار کند

سایت الف هم همراه با کاربران موسوم به ارزشی در گزارشی نوشت: با نگاهی به شرایط کنونی کشورمان متوجه می شویم سخنان جهانپور درباره چین نه تنها سودی به حال ما نداشت بلکه احتمالا باعث ضررهایی در آینده می شود. چین کشوری است که از همه نظر در ماجرای کرونا به ایران کمک کرده است. حمایت های مالی و تجهیزاتی از یک سو و حمایت سیاسی از سوی دیگر.

«چینوفیل» ها در توییتر/ وزارت بهداشت باید «کیانوش جهانپور» را برکنار کند

به گزارش دیده بان ایران، بعد از انتقادات شب گذشته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت از چینی‌ها در موضوع کرونا در مصاحبه باخبرگزاری آناتولی، کیانوش جهانپور در پیامی توئیتری این صحبت‌ها را تکرار کرد که با واکنش سفیر چین مواجه شد. سفیر چین در این باره نوشت: وزارت بهداشت چین هر روز کنفرانس خبری دارد. پیشنهاد می‌کنم برای نتیجه‌گیری اخبارشان را به دقت بخوانید. اما اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت تنها واکنش سفیر چین را به دنبال نداشت چرا که اندکی پس از توییت جهانپور رسانه ها اصولگرا در اقدامی هماهنگ به همراه برخی کاربران موسوم به ارزشی هم در حمایت از چین و انتقاد به اظهارات کیانوش جهانپور دست به کار شدند و او را مورد لطف و نوازش خودشان قرار دادند. کاربری به نام «آ سیدپوریان» در رابطه با همین موضوع در توییترش نوشت: اظهارات سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به روابط دیپلماتیک ایران و چین لطمه زده است. امیدوارم اظهارات آقای جهانپور صرفاً از روی ناآگهی ایشان باشد نه چیز دیگر! (اینجا)

سایت الف هم در گزارشی نوشت: با نگاهی به شرایط کنونی کشورمان متوجه می شویم سخنان جهانپور درباره چین نه تنها سودی به حال ما نداشت بلکه احتمالا باعث ضررهایی در آینده می شود. چین کشوری است که از همه نظر در ماجرای کرونا به ایران کمک کرده است. حمایت های مالی و تجهیزاتی از یک سو و حمایت سیاسی از سوی دیگر. 

این سایت نزدیک به احمد توکلی همچنین اضافه کرد: کمک های مالی چندمیلیون دلاری توسط افراد سرشناس چینی به ایران اهدا شد. در زمینه تجهیزات، به گفته سفیر ایران در چین تاکنون 28 هواپیمای باری تجهیزات اهدایی از سوی چینی ها را به کشور ما آورده است. در زمینه حمایت سیاسی هم چین کشوری بود که رسما خواستار لغو تحریم‌های ایران توسط آمریکا شد دوستی خویش با ملت ایران را اثبات کرد. (اینجا)

همچنین گفتنی است در برابر هوادران و حامیان کشور چین برخی منتقدان هم در توییت هایی ضمن اظهار تعجب از این حجم از حمله به سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نوشتند که برخی کاربران در شبکه های اجتماعی به #چینوفیل هایی تبدیل شده اند که وظیفه گروه فشار دولت چین در ایران را برعهده گرفته اند. (تصاویر زیر)

 

photo_2020-04-06_15-17-50

2

 

 

 

0

 

1

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر