کد خبر: 8141
A

رحمانی فضلی: ۲۰ عملیات انتحاری در عراق در طول مراسم اربعین خنثی شد

وزیر کشور از خنثی شدن بیست عملیات تروریستی و انتحاری در طول برگزاری مراسم اربعین خبر داد.

رحمانی فضلی: ۲۰ عملیات انتحاری در عراق در طول مراسم اربعین خنثی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ستاد مرکزی اربعین گفت:‌ این سفر معنوی عظیم به لطف خدا و به نحو احسن انجام گرفت و نهاد ها و دستگاه های زیادی  برای برگزاری این مراسم تلاش کردند، فراهم کردن امکانات در محدوده زمانی ۲۰ روز برای دو میلیون و ۴۰۰ نفر کار آسانی نیست .

وی ادامه داد: وزارت خارجه برای صدور روادید فعالیت به موقع و خوبی داشت. وزارت بهداشت و درمان نیز در این زمان حدود یک تن دارو به کشور عراق انتقال دادیم در عین حال به یک میلیون و ۷۰۰ نفر خدمات درمانی ارائه شد .

وزیر کشور خاطر نشان کرد: حادثه ای که  در انتهای سفر اتفاق افتاد حادثه تلخی بود و علی رغم همه تلاش هایی که نیروهای نظامی و امنیتی در عراق انجام دادند از خلا های امنیتی استفاده شد و عراقی ها حدود بیست عملیات تروریستی و انتحاری را در این دوره زمانی خنثی کردند، ۴ و ۵ مورد عملیات تروریستی موجب دستگیری افراد شد و نهایتا دو مورد عملیات انجام گرفت.

رحمانی فضلی همچنین اظهار کرد: سپاه و بسیج در خدمت رسانی و تامین امنیت زحمات زیادی در این دوره کشیدند. نیروی انتظامی نیز حدود ۲۰ هزار نیرو در مرز به طور مستقر داشت.

وی همچنین به سایر خدمات انجام گرفته اعم از جابجایی زائران و احداث ۲۳۰ هزار پارکینگ در سال جاری اشاره کرد.

وزیر کشور در ادامه گفت: وزارت اطلاعات بخش امنیت پنهان این مراسم را بر عهده داشت و در ابتدای برگزاری مراسم کیسی که اقدام به صدور گذرنامه های جعلی کرده بود را کشف کرد. دولت عراق نیز انصافا همکاری خوبی با ما داشت.

رحمانی فضلی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری پیش از برگزاری مراسم اربعین اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مراسم اربعین منظم، مردمی و دقیق برگزار شود. رئیس‌جمهور و دولت نیز همه امکانات و نیازها را برای برگزاری این مراسم تامین کردند، به نوعی برای برپایی مراسم اربعین کل نظام پایه کار آمد و ستاد اربعین نیز با حکم مقام معظم رهبری تشکیل شد و رهبری پس از گزارشی که به ایشان ارائه شد اعلام رضایت داشتند.

وزیر کشور با اشاره به اولویتهای  سال آینده برای برگزاری این مراسم گفت:‌اساس کار برگزاری مراسم اربعین مردمی بودن آن است که باید همچنان مورد توجه قرار گیرد . موضوع امنیت نیز همچنان از  اولویت های ماست.

وی خاطر نشان کرد: بحث حرکت کاروانی و سازمان دهی زوار در استان‌ها امسال کامل انجام نشد و شاهد ازدحام در مرز بودیم که باید در سال آینده مورد توجه قرار گیرد. مشکل ویزا نیز باید برطرف شوند و ان‌ اشاءالله بتوانیم برای سال آینده با دولت عراق بر سر لغو روادید به جمع بندی برسیم.

رحمانی فضلی همچنین گفت: موضوع دیگر استفاده از مرز خسروی است که ان‌شاالله با تامین امنیت بیشتر در عراق از آن استفاده می کنیم نهایتا باید از مردم  شهرهای شلمچه، چذابه و به ویژه مهران که از مردم مهمان پذیری خوبی داشتند تشکر کنیم و ان‌شاالله این الگوی معنوی بزرگ را ادامه داده و به ثبت برسانیم.

گفتنی است ذوالفقاری رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین و معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور پیش از این سخنان گزارشی از روند اجرای مراسم توسط کمیته های مختلف ارائه کرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر