کد خبر: 81472
A
دیده بان ایران:

آیا بسیجیان پنجشنبه هم جشن شکست کرونا برگزار می کنند؟/ تجمع در نیمه شعبان برای چه کسانی ممنوع است؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه امروز گفته بود: اگر نظامی عمل کنیم صددرصد مردم بیرون نخواهند آمد.

آیا بسیجیان پنجشنبه هم جشن شکست کرونا برگزار می کنند؟/ تجمع در نیمه شعبان برای چه کسانی ممنوع است؟

به گزارش دیده بان ایران، روز گذشته اخباری مرتبط با ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که برگزاری جشن شکست کرونا به وسیله بسیجیان یکی از آنها به شمار می‌رود که در صفحات مجازی بازتاب بسیار زیادی داشته است.

با شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای کشور و با توجه به تعطیلی مراکز و تجمعات مذهبی در پی شیوع این ویروس، جشن سالروز میلاد چندتن از ائمه اطهار که در ماه شعبان قرار دارد، در قالب حسینیه‌های مجازی برگزار می‌شود. اما برخی از پایگاه های بسیج با برپایی ایستگاه های صلواتی در خیابان ها به جشن و پایکوبی می پردازند که یکی از این آنها مربوط به جشن سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) بود که سبب شد برخی شبکه های مجازی بنویسند بسیجیان برای شکست کرونا جشن گرفته اند.

اما با این حال خبرگزاری ایرنا روز سه شنبه در همین رابطه نوشت: اصل ماجرا این بود که برخی از بسیجیان برای جشن سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) به برپایی ایستگاه صلواتی اقدام کرده اند و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی هیچ گونه ربطی به جشن شکست کرونا ندارد و این موضوع به وسیله متولیان این ایستگاه صلواتی تکذیب شد.

هرچند تکذیب این خبر چیزی از اهمیت این ماجرا کم نمی کند اما طی چند روز گذشته همواره این سوال در شبکه های مجازی مطرح می شود که چگونه است که برخی بدون کوچکترین اهمیتی نسبت خطرناک بودن اینگونه اجتماعات کماکان قانون خودشان را اعمال می کنند.

این در حالی است که روز گذشته دبیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: ابلاغیه ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع به مناسبت اعیاد شعبانیه در قالب ایستگاه‌های صلواتی، جشن‌ها و مولودی خوانی به استان‌ها و دستگاه‌ها ارسال شده است.

حسین قاسمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به برگزاری تجمعاتی برای اعیاد نیمه شعبان در روزهای گذشته، مصوبه ستاد مقابله با کرونا در این زمینه چیست و آیا ممنوعیت برگزاری تجمعات، شامل اعیاد نیمه شعبان هم خواهد شد؟ اظهار کرد: با تبریک اعیاد شعبانیه، برگزاری هرگونه تجمع اعم از رسمی، غیر رسمی و مذهبی ممنوع است.

وی ادامه داد: ابلاغیه ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع به مناسبت اعیاد شعبانیه در قالب ایستگاه های صلواتی، جشن ها، مولودی خوانی و .... به استان‌ها و دستگاه ها ارسال شده است.

همچنین در جلسه پرحاشیه امروز مجلس «عزیز اکبریان» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نمی توانیم شل کن سفت کن داشته باشیم، باید رفتاری که در ووهان شد در ایران هم بشود تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود. 

وی گفت: چین در ووهان پلیسی عمل نکرد بلکه نظامی عمل کرد، نگذاشت مردم بیرون بیایند و آذوقه را به درب منازل برد. باید در ایران هم معیشت کارگران و مردم تامین شود بعد بگوییم بیرون نیایید. نمی شود گفت بیرون نیایید و بعد به معیشت هم توجه نکرد. 

این نماینده مجلس گفت: اگر نظامی عمل کنیم صددرصد مردم بیرون نخواهند آمد.

حال با توجه با مصوبات اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا باید منتظر ماند و دید که آیا این عده از قشر خاص که از روزهای اول شیوع ویروس کرونا با تجمع و ایجاد ممانعت در قرنطینه کردن شهرها و یا کارشکنی در بستن حرم ها مطهر، بدون توجه به دستور مقامات از برپایی تجمعات خودداری می کنند یا به گفته محسن هاشمی بازهم باید شاهد دوگانگی در صحبت‌های مسئولان ارشد کشور باشیم.

* تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر