کد خبر: 81476
A
قربانی، نایب رییس کمیسیون بهداشت:

دانشگاه و مدارس همچنان باید تعطیل باشند/ مجلس، دولت و قوه قضاییه قرنطینه را در دستور کار قرار دهند

قربانی: آنچه امروز قابل توجه است بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است. دانشگاه و مدارس نیز همچنان باید تعطیل باشند. پیشنهاد دارم با توجه به این‌که بعد از انقلاب سابقه دو بار تعطیلی دانشگاه‌ها را داریم این‌بار نیز دانشگاه‌ها یک ترم تعطیل شوند. همچنین از مردم درخواست داریم که رعایت اصول بهداشتی و به رعایت قرنطینه توجه لازم را داشته باشند.

دانشگاه و مدارس همچنان باید تعطیل باشند/ مجلس، دولت و قوه قضاییه قرنطینه را در دستور کار قرار دهند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسین قربانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در زمینه مبارزه با کروناویروس پیشنهاداتی را ارائه کرد و گفت: امروز ایران و جهان با کووید 19 مواجه است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست و خوشبختانه اولین جلسه مجلس شورای اسلامی نیز به همین موضوع اختصاص داده شد، چرا که نمایندگان بر اوضاع توجه لازم را دارند.

 

وی ادامه داد: در بحث مقاومتی تنها سازمانی که پیشگام مساله بود وزارت بهداشت و درمان در بحث زیرساخت‌ها بود که اگر مجلس نهم و دهم هم از آن حمایت نمی‌کرد شاید امروز حوزه بهداشت و درمان نمی‌توانست در چنین شرایطی موفقیت‌هایی را به دست آورد.

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهداشت و درمان در شرایط عادی می‌تواند درآمدزا هم باشد و درصدی از بودجه عمومی سالانه را تامین کند. این بحران نشان داد که باید به صورت ویژه به زیرساخت‌ها، بخش تعلیم و تربیت نیروی متخصص در حوزه بهداشت و درمان توجه شود.

 

قربانی اظهار کرد: در جلسه پنجم اسفندماه کمیسیون بهداشت و درمان خواستار تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شد. در کمیسیون بهداشت عزیزانی مامور شدند که در حوزه‌های تخصصی کنار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تلاش لازم را داشته باشند. چهار نفر از اعضاء نیز در کمیته مرکزی ستاد مبارزه با کرونا حضور دارند. اکنون که با اذن رهبری یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی دریافت می‌شود پیشنهاد دارم 60 درصد از این منابع را به زیرساخت حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهیم.

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حاکمیت وظیفه دارد در مقابل سلامت جامعه حساس باشد. درخواست می‌شود تا زمانی که از سوی سازمان بهداشت جهانی پروتکلی برای کنترل این ویروس داده نشد الزاما قرنطینه در دستور کار باشد به خصوص تصمیم‌گیران در مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه موضوع قرنطینه را تا زمانی که واکسن مورد قبول به دست نیامده در دستور کار قرار دهند.

 

وی تاکید کرد: آنچه امروز قابل توجه است بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است. دانشگاه و مدارس نیز همچنان باید تعطیل باشند. پیشنهاد دارم با توجه به این‌که بعد از انقلاب سابقه دو بار تعطیلی دانشگاه‌ها را داریم این‌بار نیز دانشگاه‌ها یک ترم تعطیل شوند. همچنین از مردم درخواست داریم که رعایت اصول بهداشتی و به رعایت قرنطینه توجه لازم را داشته باشند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر