کد خبر: 81626
A
دیده بان ایران:

حمایت ارگان رسانه ای «جبهه پایداری» از سفیر چین/ جریان انقلابی از روابط دوستانه با چین حمایت می کند

البته راهبرد رسانه های چین هراسی که صدای برخی اصلاح طلبان را در آورده است نتوانسته راه به جایی برسد. دفاع جریان انقلابی از روابط دوستانه با کشورهای شرق درحالی است که غرب گرایان اتهام وابسته کردن ایران به شرق را برای فرار از شکست تعامل با غرب عنوان میکنند

حمایت ارگان رسانه ای «جبهه پایداری» از سفیر چین/ جریان انقلابی از روابط دوستانه با چین حمایت می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال جدال توییتری که بین سخنگوی وزارت بهداشت و سفیر چین و بوجود آمدن دو گروه  منتقدان رفتار سفیر و چینوفیل ها در توییتر شکل گرفت، رسانه های اصولگرا حمایت تمام قد خود را از آقای سفیر اعلام و طی انتشار گزارش و گفت و گوهای پی در پی سعی کردند کیانوش جهانپور را به تشویش اذهان عمومی و تضعیف روابط دو کشور متهم کردند. در این بین سایت مشرق نیوز  در همین رابطه و طبعاً در دفاع از سفیر چین نوشت: کیانوش جهانپور روز یکشنبه سپری شده در اظهاراتی، آمار دولت چین از میزان مرگ‌و‌میر بر اثر شیوع بیماری همه‌گیر «کووید‌۱۹» را «یک شوخی تلخ» توصیف کرد. وی در بخشی از سخنان خود در نشست خبری، گفت: «به نظر می‌رسد آمارهای چین یک شوخی تلخ بود. زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزاست و مرگ‌و‌میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد»   جهانپور همچنین در صفحه توییتر خود نیز نوشت: «مباحث علمی را هیچ‌گاه نه می‌توان و نه باید با سیاست آمیخت. همه محافل آکادمیک دنیا بر پایه اطلاعات اپیدمیولوژیک و گزارش محققان چین، حداقل آنفلوآنزای تیپ‌A را از ویروس نوپدید کرونا وخیم‌تر قلمداد کردند. امروز یافته‌ها خلاف این را نشان می‌دهد. به یافته‌های خودی اطمینان بیشتری داریم.» چانگ هوا، سفیر چین در ایران به این اظهار نظر واکنش نشان داد و گفت: «وزارت بهداشت چین هر روز نشست خبری برگزار می‌کند. پیشنهاد می‌کنم برای نتیجه‌گیری اخبار آن‌ها را با دقت بخوانید.»

 

این جدال لفظی موجب شد تا برخی از غرب گرایان با خوشحالی واکنش سفارت چین را توهین معرفی کنند و به چین هراسی بپردازند. رسانه های فارسی زبان خارجی نیز با فعالیت تبلیغاتی و ساعت ها برنامه با همین موضوع درصدد تخریب روابط ایران و چین برآمدند. 

 

سخنگوی وزارت بهداشت که این واکنش ها را دید و متوجه تلاش ها برای تخریب روابط ایران با شرق شد روز بعد در توییتی با غیرقابل فراموش توصیف کردن حمایت‌های چین از ملت ایران در روزهای سخت، صراحتاً نوشت: «بیگانگان ذوق زده نشوند.» همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه نیز از کمک های فراوان این کشور به ایران قدردانی کرد.

 

همه این موارد در حالی است که غربی ها صرفا با وعده های سیاسی خود در بحران کرونا ادعا میکردند که میخواهند در کنار ایران باشند اما ایران تمایل به کمک آنها ندارد! اما چینی ها که در ابتدای بحران کرونا در کشورشان کمک ایران را شاهد بودند ده‌ها برابر بیشتر از آن را بعد از درگیری ایران با کرونا برای کشورمان ارسال کردند.

 

این روابط دوستانه البته در دوران تحریم نیز تا حد قابل توجهی وجود داشت. هرچند برخی زمان ها به دلیل سیاست افراطی غرب گرایی دولت کشورهای شرقی از تعامل با ایران ناامید میشدند اما می توان این روابط را دوستانه توصیف کرد. این روابط دوستانه البته برای جریانی که ادعای تعامل با دنیا را سر می دهد خیلی خوشایند نبوده است.

 

البته راهبرد رسانه های چین هراسی که صدای برخی اصلاح طلبان را در آورده است نتوانسته راه به جایی برسد. دفاع جریان انقلابی از روابط دوستانه با کشورهای شرق درحالی است که غرب گرایان اتهام وابسته کردن ایران به شرق را برای فرار از شکست تعامل با غرب عنوان میکنند. این درصورتی است که جریان انقلابی صرفا به تعامل دوستانه با کشورهایی که احترام متقابل را سرلوحه سیاست های خود با ایران قرار داده اند و نفی هرگونه سلطه گری را سرلوحه کار خود قرار داده است. 

 

به گزارش دیده بان ایران؛ رسانه رجا نیوز نزدیک به سعید جلیلی درحالی از حمایت قاطع خود را از چین اعلام می کند که برخی اصولگرایان از جمله عزت الله ضرغامی هم نسبت به توییت گستاخانه سفیر چین واکنش نشان داده است. علی مطهری نماینده مجلس دهم هم روز پنجشنبه با تاکید بر این نکته که به گستاخی سفیر چین پاسخ داده شود نوشت: متاسفانه نیاز اقتصادی ما به چین باعث شده که درباره ی ظلم عظیم دولت چین به مسلمانان این کشور نیز سکوت کنیم. قرار نبود مبارزه با آمریکا منجر به وابستگی به چین شود.

همچنین روز چهارشنبه هم 16 نماینده مجلس شورای اسلامی درتذکری به وزیر خارجه خواستار احضار سفیر چین در واکنش به توییت های اخیرش شدند.

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر