کد خبر: 81779
A
روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت:

از سرگیری فعالیت کسب و کارها به منزله نادیده گرفتن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نیست

رئیس جمهور بر اجرای دقیق طرح فاصله‌گذاری هوشمند در کشور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی کسبه و اصناف تاکید و خاطرنشان کرد: دولت به صورت متوازن با اولویت قرار دادن سلامت مردم به فکر وضعیت اقتصادی و معیشت آنان نیزهست و از سرگیری فعالیت کسب و کارهای ضروری نباید منجر به آسیب به سلامت مردم شود.

از سرگیری فعالیت کسب و کارها به منزله نادیده گرفتن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نیست

به گزارش دیده بان ایران، حجت الاسلام حسن روحانی رو دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن دریافت گزارش روند وضعیت بهداشت و درمان کشور در سومین روز از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و از سرگیری فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در استانهای کشور، افزود: اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند نباید موجب سهل انگاری در اعمال محدودیت های لازم و نظارت و کنترل ها باشد و مسیر در پی گرفته شده تاکنون درمورد اجرای پروتکل های بهداشتی باید همچنان با قوت و قدرت ادامه یابد.

روحانی با ابراز خرسندی از روند کاهشی آمار ابتلا به ویروس کرونا و همچنان فوتی ها در استان های کشور، بار دیگر بر نظارت دقیق بر رعایت اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در کسب و کارها تاکید کرد و دستور داد که گزارش مربوطه به صورت روزانه تهیه و به مراجع ذیربط اعلام شود.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تشویق اصنافی که پروتکل های بهداشتی را اجرا می کنند ، دستور داد که  برای تشویق واحدهای صنفی که پروتکل های بهداشتی را برای حفظ سلامت مردم رعایت می کنند با همکاری وزارت بهداشت ،اصناف و دستگاه های دیگر تمهیدات لازم اندیشیده شود.

روحانی همچنین با دعوت دوباره از مردم برای درخانه ماندن و اجتناب از تردد های غیر ضروری در سطح شهرها، ضرورت ادامه مسیر اطلاع رسانی درست و اقناع سازی مردم در پایبندی به شعار " درخانه ماندن" را مورد تاکید قرار داد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن ارائه گزارش کاملی از وضعیت ابتلا و درمان بیماران کرونایی و همچنین آمار بهبود یافتگان و فوتی ها  در روز سوم اجرای طرح فاصله گذای هوشمند در استان های کشور به جز استان تهران، گفت: خوشبختانه شاهد روند کاهشی در کشور هستیم و ابتلا به ویروس کرونا نیز شیب نزولی داشته است.

"سعید نمکی" تاکید کرد: اگرهمکاری و همراهی مردم در اجرای پروتکل های بهداشتی ،  درخانه ماندن و پرهیز از تردد های غیر ضروری در سطح شهرها ادامه یابد و هچنین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سوی کسب و کارها،  می توانیم امیدوار باشیم که طی روزهای آینده در آمار ابتلا به ویروس و فوتی ها شاهد کاهش قابل توجهی باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با همکاری همه نهادها و دستگاه های اجرایی و نظارتی  ذیربط، نظارت ها به صورت دقیق اعمال می شود، تصریح کرد: همه تلاش ما بر این است که تمامی کسب و کارها با دقت و به صورت کامل پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر