کد خبر: 8185
A

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس: نمی‌توان عامل انسانی را دلیل قطعی حادثه قطار سمنان دانست

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ نمی‌توان بطور قطعی عامل انسانی را دلیل حادثه قطار سمنان اعلام کرد چرا که علل دیگری نیز وجود دارد که باید مورد بررسی دقیق فنی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس: نمی‌توان عامل انسانی را دلیل قطعی حادثه قطار سمنان دانست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، وی از حضور وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی به همراه مدیرعامل شرکت راه‌آهن در جلسه کمیسیون عمران خبر داد و افزود: در این جلسه وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی همچنین کمیسیون عالی عوامل راه آهن کشور و کمیته بررسی کننده کمیسیون عمران به صورت مجزا گزارش‌های خود را از علل حادثه قطار سمنان تشریح کردند.

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه نمایندگان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی نیز در جلسه امروز حضور داشتند، گفت:‌ عوامل مختلفی نظیر عمر واگن‌ها، تجهیزات واگن‌ها، ضوابط ایمنی راه‌آهن، مباحث مدیرتی،‌ عوامل انسانی و سیستم الکترونیکی قطار و نقش آن‌ها در این حادثه از جمله عوامل موثری است که نیازمند بررسی‌های فنی دقیق و قضایی است و نمی‌توان عامل انسانی را دلیل قطعی اصلی این حادثه اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران افزود:‌ بررسی‌های اولیه در قالب گزارش کمیسیون حداکثر تا هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود. بعد از آن عوامل موثر و درصدهای موثر آن‌ها در بروز این حادثه مورد رسیدگی دقیق خواهد گرفت.

بدری همچنین از عدم دریافت گزارش سایر دستگاه‌ها از جمله گزارش دادستانی و گزارش سازمان بازرسی کل کشور توسط کمیسیون عمران سخن گفت و افزود:‌ گزارش این دستگاه‌ها قطعا تا اعلام رسمی گزارش نهایی کمیسیون عمران وصول خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل با تاکید بر فنی و تخصصی بودن گزارش کمیسیون عمران در خصوص حادثه قطار سمنان و تاثیر آن بر استیضاح یا عدم استیضاح وزیر راه و شهرسازی، گفت:‌ استیضاح حق قانونی نمایندگان است و تصمیم‌گیری درباره آن ربطی به گزارش کمیسیون عمران ندارد. حالا اگر این گزارش روی استیضاح یا عدم استیضاح وزیر تاثیرگذار باشد، کمیسیون عمران به آن توجهی ندارد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر