کد خبر: 8188
A

نجفقلی حبیبی: امیدواریم حصر تمام شود/ حضور ایران در سوریه برای حفاظت از مرزهای کشورمان است

یک فعال سیاسی در دانشگاه گیلان گفت: هیچ دولتی حق ندارد به بهانه آزادی، استقلال را از دست بدهد یا به بهانه استقلال جلوی آزادی را بگیرد.

نجفقلی حبیبی: امیدواریم حصر تمام شود/ حضور ایران در سوریه برای حفاظت از مرزهای کشورمان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نجفقلی حبیبی در برنامه روز دانشجوی دانشگاه گیلان گفت: استقلال و آزادی دو بحثی است که در قانون اساسی آمده است و هیچ دولتی حق ندارد به بهانه آزادی، استقلال را از دست بدهد یا به بهانه استقلال جلوی آزادی را بگیرد.

 وی افزود: الحمدالله نماینده‌ها با حفظ موازین اخلاقی و ادب اقداماتی انجام می‌دهند و نگرانی‌هایی در برخی از محاکم قضایی وجود داشت اما کار یک قاضی را نباید به‌کل دستگاه نسبت داد و امیدواریم قوه قضاییه به‌عنوان ناظر بر قوانین بهتر عمل کند.

این فعال سیاسی تاکید کرد نباید انتظار داشت ۲۴ ساعته همه‌چیز حل شود و آقای روحانی آرام‌آرام تدبیر می‌کند چون در طی ۸ سال دولت قبلی اتفاقات زیادی در کشور روی‌داده و دولت روحانی باید گام‌به‌گام آن‌ها را برطرف کند.

رئیس اسبق دانشگاه علامه افزود: برداشت من این است که تفکر احمدی‌نژادی مرده است و گمان نمی‌کنم اگر کسی شبیه ایشان در انتخابات آینده حضور پیدا کند موفق به جلب نظر مردم شود.

وی درباره توافق هسته‌ای گفت: برجام مستقیما زیر نظر مقام معظم رهبری انجام شده و حرف رهبری زیر پا گذاشته نشده و برخی هنوز عظمت برجام را درک نکرده‌اند و باید قدردان آن کسانی باشیم که این برجام را رقم زده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد اصلاح طلبان به روحانی رای خواهند داد و روحانی رئیس جمهور خواهد شد.

 حبیبی تاکید کرد: ما هم مثل شما دانشجویان خواهان رفع حصر هستیم و حرکت هایی را انجام داده ایم .

 این فعال سیاسی در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان درباره حضور ایران در عراق و سوریه گفت: عملکرد ایران قابل مقایسه با دخالت های نظامی آمریکا در خاورمیانه نیست، زیرا ایران به درخواست کمک همسایگانش پاسخ داده و به دنبال دفاع از حریم اسلام است. دشمن می خواهد سرزمین های اسلامی نباشند و وظیفه دینی ایجاب می کند از مرزهای خود حفاظت کنیم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر