کد خبر: 81886
A

نماینده میانه: مجلس دهم فقط منتظر است زمان قانونی‌اش تمام شود/ بودجه سال ۹۹ قابل تحقق نیست

یک نماینده مجلس گفت: دولت باید درخصوص معیشت کارگران تدبیر ویژه‌ای در نظر گیرد.

نماینده میانه: مجلس دهم فقط منتظر است زمان قانونی‌اش تمام شود/ بودجه سال ۹۹ قابل تحقق نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ فردین فرمند در خصوص حمایت از معیشت کارگران در ایام کرونا و پس از آن، گفت: در هفته‌های گذشته بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل بودند و آن‌هایی هم که تعطیل نبودند آسیب زیادی از شیوع کرونا دیدند، همچنین کارگران و اقشار آسیب‌پذیر هم از این قاعده مستثنی نیستند، البته این بحران اکنون در همه جای دنیا وجود دارد و همه کشورها با آن مواجه هستند اما دولت باید برای معیشت قشر کم‌درآمد به ویژه کارگران توجه ویژه کرده و تدبیر مناسبی درنظر بگیرد.

وی ادامه داد: در این شرایط، مهمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، پایبندی کامل به توصیه‌های ایمنی وزارت بهداشت است چرا که ویروس شناخته شده نیست و نمی‌دانیم راه مهار و کنترل آن چگونه است و در دنیا هم اکنون مانند ما عمل می‌کنند و با تجربه‌ای که مرحله به مرحله کسب می‌کنند، جلو می‌روند. در این خصوص اقتصاد اهمیت بسیار زیادی دارد و قابل چشم‌پوشی نیست اما حفظ جان و سلامتی انسان‌ها اولویت بیشتری دارد.

فرمند در خصوص اقدامات و تصمیمات احتمالی مجلس در این خصوص نیز ابراز داشت: مجلس متاسفانه قادر به ایفای نقش خاصی نیست چرا که از همان ابتدا بودجه را به کمیسیون تلفیق بردند و بعد آقای لاریجانی با یک نامه سه صفحه‌ای کار را حل کرد و رهبری را با شرایطی مواجه کرد که ایشان اجازه بررسی و تصویب در کمیسیون تلفق را دادند و در نتیجه‌ این کار مجلس از نظر قانونگذاری بی‌خاصیت شد و دیگر نمی‌توانست کاری کند؛ در حالیکه شما می‌بینید در کشورهای دیگر اولین کاری که انجام شد این بود که یک بودجه اضطراری برای این موضوع در نظر گرفتند.

وی افزود: ما در مجلس پس از شیوع کرونا چهار جلسه کاری داشتیم که تقریبا می‌توان گفت هیچ کاری جز رای اعتماد به وزیر جهادکشاورزی که یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها در شرایط کنونی است انجام ندادیم چرا که بحث تامین مواد غذایی و ارزاق مردم در وظایف این وزارتخانه است و باید با تمام توان در این حوزه فعال باشد. غیر از موضوع رای اعتماد وزیر جهادکشاورزی، دولت خواسته و لایحه دیگری نداشت که نیاز به تصویب مجلس داشته باشد. 

نماینده مردم میانه همچنین در خصوص تشکیل جلسات مجلس، اظهار داشت: به نظر من با تشکیل جلسات مجلس صرفا تعداد بیشتری از افراد را در معرض خطر قرار می‌دهیم؛ چراکه من اکنون برای آمدن به تهران همواره از وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کردم و همکاران دیگری هم چنین شرایطی دارند.

وی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ در مجلس، ادامه داد: همین بودجه‌ای که آقای لاریجانی تصویب کرد، کلیاتش رد شده بود چرا که بودجه را براساس فروش روزانه ۱ میلیون بشکه نفت بسته‌اند در حالی که مشخص نیست با وجود این میزان از تحریم، چنین بودجه‌ای چگونه محقق خواهد شد و باید بودجه‌ای براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نوشته می‌شد که از طریق ظرفیت‌های داخلی قابل تحقق باشد.

فرمند در پایان گفت: به نظر من مجلس اکنون فقط منتظر است که زمان قانونی‌اش که ششم خرداد است فرابرسد و پایان پیدا کند وگرنه من هیچ اتفاق مهم یا جدیدی در خصوص توجه به بودجه و معیشت کارگران در مجلس در آینده نزدیک نمی‌بینم./ ایلنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر