کد خبر: 81964
A

محمد حسین آصفری: در حال انتخاب رئیس و هییت رئیسه مجلس یازدهم هستیم ؛ قبل از آغاز مجلس توافق می کنیم

آصفری فعال سیاسی اصولگرا : همین حالا هم رایزنی های زیادی بین نمایندگان انجام می شود تا هیئت رئیسه مجلس قبل از آغاز جلسه مشخص شود

محمد حسین آصفری: در حال انتخاب رئیس و هییت رئیسه مجلس یازدهم هستیم ؛ قبل از آغاز مجلس توافق می کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدحسن آصفری، با اشاره به اختلافات گروه های سیاسی اصولگرا درخصوص نحوه انتخاب رییس مجلس آینده،  گفت: البته که این اختلافات در انتخاب رئیس و اعضای هییت رئیسه بی اثر نخواهد بود اما تلاش مجلس یازدهم بر این است که هییت رییسه مجلس و کمیسیون های چهره های قوی انتخاب شوند و از همه ظرفیت‌ها برای کارآمدی استفاده شود اما مطمئنا اختلافاتی که قبل از برگزاری انتخابات وجود داشته به هیچ وجه اثرات خود را بر عملکرد مجلس نخواهد گذاشت.

اختلافاتِ پیش از انتخابات باید به رفاقت تبدیل شود

وی ادامه داد: اختلافات باید به رفاقت تبدیل شود چون امید امروز مردم کشور، مجلس یازدهم است و اگر قرار باشد وقت مجلس بر سر مسائل سیاسی گرفته شود نمی توان انتظار داشت مجلس موفقی داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: همین حالا هم رایزنی های زیادی بین نمایندگان انجام می شود تا یک مجلس موفق و کارآمد به دور از اختلافات سیاسی تشکیل و از همه سلایق و ظرفیت ها استفاده شود.

رئیس و هییت رئیسه مجلس یازدهم قبل از تشکیل جلسات نهایی می شود

آصفری همچنین تصوریح کرد: رایزنی برای سهم دهی و تقسیم کرسی‌های قدرت در مجلس یازدهم، به دلیل شیوع ویروس کرونا با تشکیل جلسات حضوری انجام نمی شود اما همین حالا هم منتخبان در فضای مجازی مشغول گفتگو هستند و توافقات قبل از تشکیل مجلس نهایی خواهد شد. قطعا اتفاق نظری قبل از تشکیل مجلس برای انتخاب هییت رییسه و رییس مجلس و کمیسیون های مجلس یازدهم صورت می گیرد تا وقت جلسات علنی برای حل اختلافات صرف شود.

وی درخصوص اولویت های کاری مجلس یازدهم، گفت: اولویت اول مجلس یازدهم باید رسیدگی به وضع معیشت مردم و مسائل اقتصادی باشد که نیاز به توجه ویژه دارد و در تصویب همه لوایح و طرح ها هم باید در نظر گرفته شود.

قصد و نیت مجلس بعد چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست

این منتخب مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: امروز متاسفانه با بحران جدی آمار حدود ۶ میلیون جوان بیکار در کشور مواجه هستیم که اگر برنامه ای برای آن نداشته باشیم می تواند تهدیدی جدی برای آینده کشور باشد و این موضوع شدنی نیست مگر با تلاش همه کمیسیون های تخصصی مجلس یازدهم.

آصفری افزود:  البته قصد و نیت مجلس آینده این نیست که دولت را کنار بزند و چوب لای چرخ دولت بگذارد . ما می خواهیم تلاش کنیم تا دولت را هم به حرکت واداریم و با تصویب قوانین مناسب ریل گذاری درستی برای دولت ایجاد شود تا آن هم بتواند پرتوان تر و چابک تر به مشکلات مردم توجه کند. نگاه مجلس یازدهم در برخورد با دولت به هیچ وجه نگاه سیاسی نخواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر