کد خبر: 82004
A

نماینده مجلس: بودجه نهادهای غیرضروری به اقشار آسیب‌دیده تخصیص داده شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ای که برای امور و نهادهای غیرضروری در نظر گرفته شده، کسر شود و به حمایت از اقشاری که از پس هزینه امور جاری خود برنمی‌آیند، تخصیص داده شود.

نماینده مجلس: بودجه نهادهای غیرضروری به اقشار آسیب‌دیده تخصیص داده شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص حداقل حقوق کارگران که اخیرا بخشنامه آن ابلاغ شد، اظهار کرد: به جای اینکه سایر هزینه‌های تولید را کاهش دهیم، متاسفانه حق و حقوق کارگران را کاهش می‌دهیم که این موضوع درد جامعه است. از آنجایی که ما نباید بار مالی مضاعف برای تولیدکننده ایجاد کنیم، بهتر است هزینه مالیات‌ها را کاهش دهیم نه اینکه حقوق کارگران را کم کنیم.

وی افزود: متاسفانه در پرداخت مالیات، بیمه و عوارض به شدت سختگیری می‌شود و همین موضوع منجر به ضرر کارفرما و در نتیجه موجب تعدیل نیرو می‌شود؛ به نظر می‌رسد باید هزینه‌های تولید را در سایر موارد کم کنیم و دستمزد کارگر را افزایش دهیم.

لطفی درباره شیوع کرونا و حمایت از اقشار آسیب‌دیده نیز گفت: باید آمار منسجمی از تمامی افراد جامعه داشته باشیم که طبق آن آمار مشخص شود اشتغال چند درصد از افراد جامعه مختل شده و مستحق دریافت کمک هستند اما متاسفانه چنین آمار جامعی در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه شناسایی افراد مستحق دریافت کمک، رکن اصلی است، گفت: باید در نظر داشت که تمامی افرادی که کسب و کارشان دچار اختلال شده، با مشکل جدی معیشتی مواجه نشده‌اند و در این حد توان مالی دارند که مدتی امور جاریشان را سر کنند در حالی که بسیاری از افراد هستند که توان مالی ندارند؛ بر همین اساس این دو گروه باید به درستی شناسایی شوند تا از افراد آسیب دیده حمایت شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: همچنین باید بودجه، منبع و میزان این تسهیلات تعیین شود و یکی از دستگاه‌های اجرایی به طور مستقیم متولی این امر معرفی شود که واجدان شرایط را شناسایی کند و امور اجرایی را برعهده بگیرد؛ به عنوان مثال وزارت کار متولی این است که هم این آمار را شناسایی کند و هم عملیات پرداختی را به عهده بگیرد.

لطفی با بیان اینکه نبود برخی از نهادهای غیرضروری در کشور مشکلی ایجاد نمی‌کند، افزود: بودجه این تسهیلات نیز باید در نظر گرفته و مشخص شود که این بودجه از چه طریقی تأمین می‌شود. بودجه‌ای که برای امور و نهادهای غیرضروری در نظر گرفته شده، کسر شود و به حمایت از اقشاری که از پس هزینه امور جاری برنمی‌آیند، تخصیص داده شود.

نماینده مردم همدان در مجلس دهم در خصوص وضعیت مبتلایان به کرونا در استان همدان، گفت: همدان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت خوبی دارد و خوشبختانه آمار مبتلایان سیر نزولی داشته است./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر