کد خبر: 82303
A
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور:

پارک‌ها و بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند از امروز فعال شوند/ کاهش بیماری به معنای حل مشکل بیماری نیست

رییس کارگروه ارزیابی رسانه‌ای مدیریت کرونا گفت: اولویت ما در حال حاضر تامین امکانات بهداشتی برای استفاده از حمل و نقل عمومی است.

پارک‌ها و بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند از امروز فعال شوند/ کاهش بیماری به معنای حل مشکل بیماری نیست

به گزارش دیده بان ایران، حسین ذوالفقاری، رییس کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت کرونا در جلسه کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت کرونا با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اقداماتی که در این زمینه انجام شد، گفت: با همکاری همه مردم و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، بوستان‌ها و پارکها ممنوعیت تردد بین شهری، دورکاری کارمندان دولت طرح فاصله گذاری اجتماعی در فازهای مختلف انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری شهرداری سراسر کشور طرح ترافیک اجرایی نشد و با تلاشی که در حوزه کادر بهداشت و درمان، نیروهای مسلح و بسیج و در حوزه غربالگری کار کردن انجام شد شاهد هستیم تقریبا در اوایل اجرای این طرح با پیک غربالگری مواجه بودیم و تقریبا روزی 3 هزار نفر غربالگری می شد. که این امر در کاهش شیوع بیماری نقش موثر داشته است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: در حال حاضر باید دو موضوع را همزمان به پیش ببریم اولین موضوع کنترل مستمر بیماری و کاهش مستمر بیماری است و دیگری شروع کسب و کار و امور معیشتی مردم است. که از دو هفته پیش این موضوع شروع شده و پیشنهاداتی که از کمیته اجتماعی امنیتی تهیه شده و در ستاد ملی مورد توجه، بررسی و تصویب قرار گرفته است.

ذوالفقاری تاکید کرد: کاهش بیماری به معنای حل مشکل بیماری نیست و اگر بی توجهی صورت بگیرد و عدم دقت داشته باشیم ممکن است با افزایش شیوع بیماری مواجه شویم. قطعا همه مسئولان با کمک وزارت بهداشت تلاش می کنند که این دو هدف یعنی هم سلامت و همچنین معیشت مردم به گونه ای تدبیر شود تا کشور با سربلندی مشکل بیماری کرونا را پشت سربگذارد.

رییس کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت کرونا با بیان اینکه در این جلسه پیشنهاداتی مصوبه شده است که به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه کسب و کار فعال شده اند باید این فعالیت با رعایت تمام اصول بهداشتی انجام شود و قطعا نیازهایی در ارتباط با تهیه امکانات بهداشتی ایجاد می شود و باید سهیمهای برای آنها اختصاص داده شود. به ویژه اختصاص امکانات بهداشتی ببرای حمل و نقل عمومی درون شهری است و اولویت ما تامین امکانات بهداشتی در این خصوص است.

وی ادامه داد: شهردار تهران نیز در این زمینه پیشنهاداتی داشتند و درخواست کردند که سهمیه ای برای حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود تا در مدخل ورودی مترو و ایستگاههای اتوبوس امکان تهیه ماسک ایجاد شود تا افرادی که دارای ماسک نیستند بتوانند ماسک تهیه کرده و با رعایت پروتکل ها از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.  

ذوالفقاری تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مسئله تردد بین شهری از دو روز پیش برداشته شده است. از همین پارک‌ها و بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند فعال شوند تا مردم با رعایت اصول بهداشتی بتوانند از این مکان‌ها استفاده کنند و از امروز می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی درباره بازگشایی برخی مشاغل پرریسک گفت: براساس اعلام اصناف یکی از مشاغلی که باید بازگشایی شود آرایشگاه‌ها هستند و وزارت بهداشت نیز امادگی دارد پروتکل هایی برای آن در نظر بگیرد تا این صنف نیز با رعایت اصول بهداشتی بازگشایی شود و چنانچه در ستاد ملی کرونا  به تصویب برسد آرایشگاه‌ها نیز می‌توانند فعالیت داشته باشند./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر