کد خبر: 8243
A

ظریف در کمیسیون امنیت ملی درباره تمدید تحریم‌ها توضیح می‌دهد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور محمد جواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس در هفته آینده خبر داد.

ظریف در کمیسیون امنیت ملی درباره تمدید تحریم‌ها توضیح می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزیهای انجام شده قرار است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پس از اتمام سفرهای خارجی خود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور یابد.

وی درباره علت حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس ، تصریح کرد: قرار است وزیر امور خارجه در این جلسه درباره تمدید تحریمهای 10 ساله ایران از سوی کنگره امریکا و اقداماتی مناسبی که دولت باید انجام دهد مباحثی را مطرح کند.

به گزارش تسنیم، مجلس سنای امریکا اخیرا طرح تمدید تحریم‌های ده ساله ایران که ماه گذشته از سوی مجلس نمایندگان این کشور به تصویب رسیده بود، را با 99 رأی مثبت و تنها با یک رأی مخالف تصویب کرده است.

این تحریم‌ها اولین با در سال 1996 میلادی با هدف مجازات سرمایه گذاری در صنعت انرژی ایران و با ادعای مهار دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای به تصویب رسیده بود که قرار بود تا پایان سال 2016 میلادی منقضی شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه (یکشنبه، 14 آذر) مجلس شورای اسلامی تمدید تحریمهای امریکا علیه ایران را نقض فاحش برجام دانسته بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر