کد خبر: 82531
A
ماجرای فراکسیون احمدی‌نژادی ها چیست؟

شریف‌زاده: احمدی‌نژاد پشت ماجرای تشکیل فراکسیون نیست/ میرتاج‌الدینی: به فراکسیون‌های حاشیه‌ای کاری نداریم

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده منتخب مردم تبریز در مجلس آینده در واکنش به تشکیل فراکسیون احمدی نژادی ها در مجلس گفت: نمایندگان مستقل هستند، انتسابی به هیچ شخصیت سیاسی بیرون مجلس ندارند و در خط ولایت و رهبری و انقلاب حرکت می کنند.

شریف‌زاده: احمدی‌نژاد پشت ماجرای تشکیل فراکسیون نیست/ میرتاج‌الدینی: به فراکسیون‌های حاشیه‌ای کاری نداریم

به گزارش دیده بان ایران؛  اصولگرایان اکثریت قریب به اتفاق کرسی های مجلس آینده را در اختیار دارند اما مشکل آنها به گفته خودشان اختلاف دیدگاه است. اختلاف دیدگاهی که گرچه در کلام خیلی سطحی به نظر می رسد اما وقتی معادلات درون اردوگاهی آنها را برای تعیین رئیس مجلس آینده بررسی می کنیم، یک واقعیت نمایان می شود و آن اینکه افراد متعددی داعیه نشستن بر کرسی ریاست را در سر می پرورانند، از محمدباقر قالیباف گرفته تا آقاتهرانی، زاکانی، نیکزاد، حاجی بابایی و شمس الدین حسینی.
نکته جالب اینکه هر کسی خود را مناسب برای پوشیدن ردای ریاست قوه مقننه می دانند و حاضر نیست، حتی به نفع دوستان قدیمی خود از صحنه کنار برود. اخیرا فراکسیونی تحت عنوان کارگزاران دولت نهم و دهم اعلام موجودیت کرده که در محافل رسانه ای از این مجموعه به احمدی‌نژادی‌ها تعبیر می شود.
به گفته شمس الدین حسینی «8عضو کابینه دولت نهم و دهم، ۹ استاندار، تعداد قابل‌توجهی از معاونان وزرا، فرمانداران و مدیران دوره احمدی‌نژاد رای آوردند و از منتخبان مجلس یازدهم هستند». در واقع او با این جمله عده و عُده فراکسیون احمدی‌نژادی‌ها را به رخ سایر سلایق اصولگرایی می کشد.
حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی که خود روزی معاون رئیس دولت دهم بود اما دیدگاه دیگری دارد و همکاران سابق را به حرکت در چارچوب فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب توصیه می کند.
همچنین حجت الاسلام بهمن شریف زاده از نزدیکان سیاسی محمود احمدی نژاد به اعلام موجودیت فراکسیون مذکور در مجلس آینده واکنش نشان داد و گفت: احمدی نژاد هیچ ورودی به این مسئله ندارد.
مشروح گفتگو با محمدرضا میرتاج الدینی و بهمن شریف زاده را در ادامه بخوانید.


*****


آن دسته از وزرا و کارگزاران دولت نهم و دهم که راهی مجلس آینده شدند قصد دارند یک فراکسیون مجزا تشکیل دهند تا عملکرد مجلس را ارتقا دهند، شما هم عضو این فراکسیون هستید؟
من در فراکسیون اکثریت تحت عنوان نیروهای انقلاب حضور خواهم داشت و به همه دوستان توصیه می کنم فعالیت های شان در داخل فراکسیون اکثریت نیروهای انقلاب دنبال کنند. خیلی از مدیران {دولت نهم و دهم} یا در داخل لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بودند یا همسو با این شورا عمل می کردند بنابراین آنها نیز جزء نیروهای متعهد، انقلابی، ولایی و در خط رهبری محسوب می شوند.
معتقدم هرنوع تفرق و حرکت جدا از اکثریت خوب نیست و من این را به دوستان هم گفتم «مسیری را دنبال کنند که بتوانند در داخل جریان اکثریت هماهنگی های خودشان را داشته باشند». من با تشکیل این نوع فراکسیون های حاشیه ای موفق نیستم. اینها فراکسیون نیستند و ما در مجلس آینده فقط یک فراکسیون خواهیم داشت که می تواند همه نیروهای انقلاب را در بر بگیرد.
به نظر می رسد از شما برای حضور در فراکسیون کارگزاران دولت نهم و دهم دعوت شده اما نپذیرفتید.
البته دست اندارکاران این مجموعه فقط مدیران دولت های نهم و دهم را دعوت نکردند، سایر نمایندگان را نیز دعوت کردند. حالا گرچه آنها مصاحبه و مسئله را رسانه ای کردند اما هنوز فراکسیونی تشکیل نشده، هر وقت مجلس آینده آغاز به کار کند، آن وقت وضعیت فراکسیون ها معلوم خواهد شد.
این دیدگاه وجود دارد که در زمان دولت های نهم و دهم کارهای خوبی برای مردم انجام شد و نام آقای احمدی نژاد هنوز در بین آحاد مختلف جامعه طرفدار دارد، به طور مشخص آقای زیباکلام گفته «اصولگرایان احمدی نژاد را برای 1400 حمایت می کنند و قبل از آن کارگزاران احمدی نژاد در مجلس یازدهم نبض امور را به دست می گیرد و نقش محوری در معادلات و تصمیم گیری ها خواهند داشت»، شما چنین انتسابی را درست می دانید؟
اینها گمانه زنی های سیاسیون است، بیکار نشستند این حرف ها را می زنند. نمایندگان مستقل هستند، انتسابی به هیچ شخصیت سیاسی بیرون مجلس ندارند و در خط ولایت و رهبری و انقلاب حرکت می کنند.

احمدی نژاد ورودی به امور مجلس یازدهم ندارد

همچنین حجت الاسلام بهمن شریف زاده در واکنش به خبر تأسیس فراکسیون احمدی نژادی ها در مجلس آینده گفت: آنقدری که من می دانم آقای احمدی نژاد دخالتی در هیچ کدام از این امور ندارد و در این برنامه ها ورود نمی کند.
این فعال سیاسی نزدیک به محمود احمدی نژاد یادآور شد: آنها وزیر آقای احمدی نژاد بودند و تردیدی در این مسئله نیست، می توانند خودشان را با همین نام معرفی کنند چون واقعیتی است رخ داده است اما اینکه شخص آقای احمدی نژاد پشت این ماجراها باشد؛ خیر این طور نیست./ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر