کد خبر: 82540
A
عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری مطرح کرد:

داریوش قنبری: مردم در انتخابات‌های غیر رقابتی شرکت نمی‌کنند/ شورای عالی اصلاح طلبان تصمیم‌گیر انتخابات 1400 است

عضو شورای مرکزی مردمسالاری گفت:شورای عالی اصلاح طلبان تصمیم گیر انتخابات ۱۴۰۰ در جریان اصلاح طلبی خواهد بود و فعلاً این مجموعه در جریان اصلاحات بی بدیل است.

داریوش قنبری: مردم در انتخابات‌های غیر رقابتی شرکت نمی‌کنند/ شورای عالی اصلاح طلبان تصمیم‌گیر انتخابات 1400 است

به گزارش دیده بان ایران؛ داریوش قنبری، عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری و فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به انتقادات نسبت به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در رابطه با زمزمه‌هایی که پیرامون تدوین «مانیفست جدید اصلاحات» شکل گرفته گفت: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان چند سالی است که تشکیل شده و در طی این چند سال به عنوان یک محل تصمیم گیری برای جریان اصلاح طلب در حال فعالیت است و تحرکات اصلاح طلبان با این شورا تنظیم می‌شود.

وی افزود: این شورا متشکل از احزاب و شخصیت‌های اصلاح طلب است که فعلاً این مجموعه در جریان اصلاحات بی بدیل است و جایگزینی برای آن وجود ندارد و شورای عالی سیاست گذاری تصمیم گیر انتخابات ۱۴۰۰ در جریان اصلاح طلبی خواهد بود.

قنبری با اشاره به اینکه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با همه انتقاداتی که نسبت به آن می‌شود عملکرد خوبی داشته تاکید کرد: انتظار می‌رود که اصلاحات به عنوان یک جریان سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا داشته باشد و من هم فکر می‌کنم که این موضوع محقق خواهد شد و اصلاح طلبان حتماً کاندیدا معرفی خواهند کرد.

این فعال اصلاح طلب با ارزیابی عملکرد اصلاح طلبان در انتخابات گذشته گفت: نحوه عملکرد اصلاح طلبان تا حدی به امکان حضور و مشارکت این جریان سیاسی در عرصه رقابت‌ها دارد و ما در انتخابات دوم اسفند شاهد بودیم که یک انتخابات غیر رقابتی شکل گرفت.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی اصلاح طلبان این است که نمی‌توانند از قبل یک برنامه ریزی مناسب داشته باشند و با توجه به شرایط موجود این جریان سیاسی نتوانسته است برنامه‌های خود درباره انتخابات را عملیاتی کند.

این فعال اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان با توجه به شرایط موجود دست به حمایت از برخی کاندیداهای مستقل و حتی اصولگرای میانه رو پرداختند و همین مسئله باعث شد که در اذهان عمومی این تلقی به وجود بیاید که ترکیب مجلس اصلاح طلبانه است در حالی وزن اصلاح طلبان یک سوم مجلس بود.

وی افزود: در دوره یازدهم و در انتخابات دوم اسفند ۹۸ اصلاح طلبان این اقدام را تکرار نکردند و تنها از چهره‌هایی حمایت کردند که هویت اصلاح طلبانه آنها محرز بود و در خیلی از حوزه‌ها از هیچ کاندیدایی حمایت نکردند.

عضو شورای مرکزی مردم سالاری گفت: مردم در انتخابات‌های غیر رقابتی شرکت نمی‌کنند و در انتخابات ۱۴۰۰ نیز اگر جریان‌های سیاسی نتوانند چنین فضایی را ایجاد کنند با مشارکت مردم مواجه نخواهند شد./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر