کد خبر: 82541
A

کیهان: چرا بازارها و بوستانها باز است و مساجد تعطیلند؟

کیهان نوشت: در شرایطی که بسیاری از اماکن عمومی، پاساژها و بازارها و بوستان‌ها پس از توقف فعالیت به علت شیوع کرونا رفته رفته با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حال بازگشایی مجدد هستند، مردم کشورمان در این روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان چشم انتظار بازگشایی مساجد و حرم‌های مطهر هستند.

کیهان: چرا بازارها و بوستانها باز است و مساجد تعطیلند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان نوشت: از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته که خبر شیوع کرونا در کشورمان منتشر شد، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده و در ادامه اماکن عمومی همچون بوستان‌ها، سینماها، بازارها و صنوف غیرضروری نیز دچار تعطیلی شدند.
بقاع متبرکه و حرم‌ها در کشورمان که همواره مأمن و محل حضور مردم مومن کشورمان هستند و همچنین مساجد که بر اساس گزارش مطرح شده در ستاد مقابله با کرونا سهم کمی به نسبت برخی دیگر از اماکن عمومی یا حمل‌ونقل عمومی در شیوع کرونا داشته‌اند نیز از این موضوع مستثنی نشدند و تاکنون بسته مانده‌اند. این در حالی است که با وجود این تعطیلی، مساجد کشورمان در ایام سخت کرونایی تبدیل به قرارگاه‌های جهادی مبارزه با کرونا و محل تولید و تدارک مایحتاج مراکز درمانی یا اقلام مورد نیاز نیازمندان خسارت‌دیده از کرونا شده‌اند. در روزهای گذشته به مرور مجوز فعالیت واحدهای صنفی و مراکز خدماتی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده و حتی اماکنی همچون پاساژها و بازارها و بوستان‌ها نیز به روی مردم باز شده‌اند و کم کم دامنه این بازگشایی‌ها بیشتر خواهد شد.
در این بین با رسیدن ماه مبارک رمضان بازگشایی مساجد و حرم‌ها و بقاع متبرکه کشور البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌های موجود به یک خواسته مهم و مورد انتظار مردم کشورمان تبدیل شده است.
تا کنون زمزمه‌هایی از بسته ماندن مساجد و حرم‌های مطهر تا حداقل ۱۵ اردیبهشت به گوش می‌رسد اما این سؤال در بین مردم مطرح می‌شود که چطور حضور مردم در پاساژها یا بوستان‌ها و بسیاری از موارد دیگر که این روزها شاهد آن هستیم بلا مانع است اما اماکن متبرکه و مساجد که سهم کمی در شیوع کرونا داشته‌اند و با رعایت اصول و موازین بهداشتی از بسیاری از اماکن دیگر قابل کنترل‌تر هستند باید همچنان بسته بمانند؟!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر