کد خبر: 8259
A
عبدالله ناصری در گفت‌و‌گو با دیده بان ایران:

معرفی نامزد دیگری در کنار روحانی از سوی اصلاح طلبان، نابخردی سیاسی است/حتی اصولگرایان میانه‌رو تمایلی به یک دوره‌ای شدن ریاست جمهوری روحانی ندارند

عبد الله ناصری: از لحاظ سیاسی، وقتی کاندیدای یک جریان سیاسی مشخص است، مطرح کردن گزینه‌های دیگر به دور از خردمندی سیاسی است و این امر ضمن ایجاد خلل و خدشه در انسجام و یکپارچگی سازمانی به سبد رای جریان مزبور هم آسیب می‌رساند.

معرفی نامزد دیگری در کنار روحانی از سوی اصلاح طلبان، نابخردی سیاسی است/حتی اصولگرایان میانه‌رو تمایلی به یک دوره‌ای شدن ریاست جمهوری روحانی ندارند

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ با اشاره به طرح برخی مباحث مبنی بر احتمال معرفی نامزدی غیر از روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو از سوی اصلاح طلبان، اظهار داشت: اصلاح طلبان قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری 96 بدون گزینه و نامزد نیستند اما به دو دلیل به غیر از آقای روحانی به شخصیت دیگری برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم فکر نمی‌کنند.

وی با تشریح دلایلی که مانع از تمایل اصلاح‌طلبان به گزینه‌ای غیر از روحانی جهت کاندیداتوری در انتخابات پیش‌رو می‌شود، گفت: اصلاح‌طلبان به این امر واقفند که بخش عمده‌ای از وقت، ظرفیت و انرژی دولت یازدهم مصروف به پایان رساندن معضلات و بحران‌های مرتبط با مسائل هسته‌ای و سیاست خارجی شد و دولت تدبیر و امید با اتخاذ راهبرد مذاکره و مصالحه توانست ضمن تقویت وفاق ملی، در فرآیند اجماع جهانی علیه کشورمان خلل ایجاد کند و در نهایت با حصول برجام آن اجماع جهانی را درهم شکند.

ناصری ادامه داد: در مقطع زمانی فعلی پس از حصول برجام، هم افکار عمومی به طور عام و هم کنشگران و فعالان اصلاح‌طلب در راس و بدنه به طور خاص، این انتظار را دارند تا دولت آقای روحانی نسبت به رفع سایر معضلات و مشکلات از جمله مسائل و تنگناهای داخلی هم اهتمام ورزد؛ امری که مستلزم حضور وی در منصب ریاست دولت دوازدهم می باشد.    

این عضو بنیاد باران، تصریح کرد: از لحاظ سیاسی، وقتی کاندیدای یک جریان سیاسی مشخص است، مطرح کردن گزینه‌های دیگر به دور از خردمندی سیاسی است و این امر ضمن ایجاد خلل و خدشه در انسجام و یکپارچگی سازمانی به سبد رای جریان مزبور هم آسیب می‌رساند.

وی افزود: تا زمانیکه آقای روحانی به طور رسمی عدم کاندیداتوری خود را اعلام نکرده که قطعا هم اعلام نمی‌کند، اصلاح طلبان نباید گزینه دیگری را مطرح کنند؛ چرا که این امر مغایر با منافع و مصالح ملی خواهدبود.

ناصری با اشاره به مباحثی که در برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای عمدتا اصلاح طلب مبنی بر معرفی گزینه‌هایی غیر از روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری 96 جهت حفظ اعتبار و وجهه اصلاح طلبان مطرح می‌شود، گفت: من معتقدم اصلاح طلبان برای انتخابات پیش رو باید از معرفی نامزدی غیر از آقای روحانی خودداری کنند و به سراغ نه گزینه طولی و نه گزینه عرض و نه هیچ گزینه دیگری نروند. 

وی در ادامه با اشاره به احتمال تمایل طیفی از اصولگرایان به روحانی در انتخابات پیش‌رو، گفت: قطعا اصولگرایان میانه رو و معتدل که خردورزی را سرلوحه کنش سیاسی خود قرار داده‌اند، در انتخابات 96 اگر به گزینه اجماعی نرسند، از کاندیداتوری آقای روحانی حکایت خواهند کرد.

ناصری افزود: شواهد و قرائن حاکی از آن است که اصولگرایان برای نیل به گزینه اجماعی راه سختی را در پیش دارند؛ از اینرو بسیار محتمل است که اصولگرایان خردورز، با لحاظ کردن مصالح کشور و منافع ملی در اعمال سیاسی خود و تبعیت از همان استراتژی انتخابات مجلس دهم، در انتخابات 96 به آقای روحانی اقبال نشان دهند. 

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان در ایام دو انتخابات اخیر، تصریح کرد: اصولگرایانی که دارای مشی اعتدالی هستند و از اعمال تندروها تبری می‌جویند، قطعا تمایل به یک دوره‌ای شدن دوران ریاست جمهوری آقای روحانی ندارند و بر این نکته واقفند که فردی با مشخصات و قابلیت‌های آقای روحانی برای معرفی به جامعه در دسترس ندارند. 

ناصری در پایان با اشاره به میزان احتمال مفاهمه انتخاباتی نزدیکان دولت یازدهم در حزب اعتدال و توسعه با شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، خاطرنشان کرد: انگیزه حزب اعتدال و توسعه برای همگرایی با اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نسبت به انتخابات مجلس دهم، بیشتر است، چرا که در این انتخابات آنها دارای نامزد واحدی هستند و این امر می‌تواند در تشریک مساعی بیشتر آنها برای انتخابات شوراها هم موثر واقع شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر