کد خبر: 82613
A

رقابت جدی میان ریاست و نایب رئیسی مجلس یازدهم/ شمس الدین حسینی، قالیباف، میر سلیم و نیکزاد کاندیدای ریاست / آقا تهرانی، مصری، زاکانی و نادران نامزدهای نایب رئیسی

می توان بر اساس گمانه زنی ها گفت: شمس الدین حسینی، قالیباف، میر سلیم و نیکزاد کاندیدهای جدی ریاست مجلس هستند. اما شنیده های دیده بان ایران حکایت از آن دارد که دو نفر از میان این چهار نفر از رقابت برای ریاست مجلس کنار خواهد کشید و عنوان نایب رئیس نقش ایفا خواهد کرد. رقابت میان قالیباف و یک گزینه دیگر برای ریاست به صورت جدی ادامه پیدا می کند. در حال حاضر آقا تهرانی، مصری، زاکانی و نادران خود را در محافل مجازی مجلس به عنوان کاندیدای نایب رئیسی مطرح کرده و تلاش می کنند تا نظر اغلب نمایندگان را جلب کنند.

رقابت جدی میان ریاست و نایب رئیسی مجلس یازدهم/ شمس الدین حسینی، قالیباف، میر سلیم و نیکزاد کاندیدای ریاست / آقا تهرانی، مصری، زاکانی و نادران نامزدهای نایب رئیسی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هنوز ۱۱ کرسی مجلس یازدهم صاحبی ندارد و تا ۲۱ شهریورماه که موعد برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم باشد، این ۱۱ کرسی کماکان بی‌سرنشین خواهندماند. اما شاید مهم‌تر از ۱۱ نفری که قرار است با آغاز به کار دور یازدهم مجلس، بر این ۱۱ کرسی بلاتکلیف تکیه بزنند، آن یک نفری باشد که ظرف روزها و هفته‌های آینده باید نظر ۲۸۹ نماینده دیگر را جلب کند تا خود، صاحب کرسی سبز و نسبتا بزرگ‌تری شود که راس هرم قدرت قوه مقننه و البته راس هرم ساختمان سبز «بهارستان» قرار دارد. سیاستمداری که ازقضا، درحالی می‌خواهد رییس مجلس یازدهم باشد که دست‌کم ۱۱ رقیب جدی مقابل خود می‌بیند.

محمدباقر قالیباف، سیدمصطفی میرسلیم، علیرضا زاکانی، مرتضی آقاتهرانی، علی نیکزاد، سیدشمس‌الدین حسینی، فریدون عباسی، عبدالرضا مصری، حمیدرضا حاجی‌بابایی والیاس نادران، آن ۱۱ گزینه‌ای هستند که این روزها در محافل سیاسی-رسانه‌ای از آنها به عنوان گزینه‌های احتمالی ریاست و نایب رئیسی  مجلس آینده صحبت شده و البته ناگفته پیداست که هم می‌توان چندین و چند نفر را به‌راحتی از این فهرست ۱۱ نفره خط زد و هم، می‌توان دیگرانی را به‌جای برخی از این خط‌خوردگان، جایگزین کرد.

می توان بر اساس گمانه زنی ها گفت: شمس الدین حسینی، قالیباف، میر سلیم و نیکزاد کاندیدهای جدی ریاست مجلس هستند. اما شنیده های دیده بان ایران حکایت از آن دارد که دو نفر از میان این چهار نفر از رقابت برای ریاست مجلس کنار خواهد کشید و عنوان نایب رئیس نقش ایفا خواهد کرد. رقابت میان قالیباف و یک گزینه دیگر برای ریاست به صورت جدی ادامه پیدا می کند. 

در حال حاضر آقا تهرانی، مصری، زاکانی و نادران خود را در محافل مجازی مجلس به عنوان کاندیدای نایب رئیسی مطرح کرده و تلاش می کنند تا نظر اغلب نمایندگان را جلب کنند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر