کد خبر: 82637
A
اشرف بروجردی:

موسوی لاری با دلخوری کناره گیری نکرد/ شیوه شورای عالی سیاستگذاری تغییر می‌کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب مطرح کرد: موسوی لاری به دلیل دلخوری کناره‌گیری نکرد بلکه به دلیل تغییر در شیوه شورای عالی، کناره‌گیری کرد.

موسوی لاری با دلخوری کناره گیری نکرد/ شیوه شورای عالی سیاستگذاری تغییر می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این باره که برخی اصلاح‌طلبان و جریان اصلاح‌طلبی را تمام شده می‌دانند، گفت: نه می‌توان اصلاح‌طلبان را حذف کرد و نه می‌توان اصلاح‌طلبی را از دایره فکر و ذهن مردم بیرون کرد. اصلاح‌طلبی مادامی که جامعه فعال است این رویکرد نیز وجود دارد. کارآمدی و کاربرد آن نیز در دوران مختلف، متفاوت خواهد بود. ممکن است حضور اصلاح طلبان را در جامعه به دلیل رد صلاحیت‌ها کمرنگ‌تر ببینیم اما این کمرنگ بودن حضور به معنای نفی حضور و یا حذف آنها از جامعه، نیست.

بروجردی افزود: ممکن است در مقاطع دیگر زمانی شاهد حضور اصلاح‌طلبان در جامعه باشیم همانگونه که قبلا شاهد بودیم. به عبارت دیگر در یک دوره اصولگراها روی کار می‌آمدند و یک دوره هم اصلاح‌طلبان در جامعه حاکم می‌شدند. این دست به دست شدن قدرت بین اصولگراها و اصلاح‌طلبان همچنان ادامه دارد به این دلیل که بخش عمده‌ای از جامعه اصلاح‌طلب هستند. هرگاه اصلاح‌طلبان در انتخابات مشارکت داده نشوند بدین معنا که آنچنان شرایط برای اصلاح‌طلبان سخت شده و یا دچار محدودیت شوند که امکان مشارکت نداشته‌اند که در نتیجه اصولگرایان، رشد می‌کنند.

او ادامه داد: هرگاه جامعه به شرایطی رسید که هرکس، نظر خاص خود را ارائه دهد برای همیشه در تاریخ، اصلاح‌طلبان برگ برنده در اختیار خود خواهند داشت.

اشرف بروجردی در پاسخ به این سوال که آیا علت استعفای موسوی لاری اختلاف با شورای عالی بوده است یا خیر؟ تاکید کرد: چون در حال حاضر بحث انتخابات مطرح نیست و دیگر قرار نیست با همین شیوه، امور و برنامه‌های شورای عالی ادامه پیدا کند، موسوی لاری به این دلیل کناره‌گیری کرد.

 

رئیس کتابخانه ملی ایران توضیح داد: این کناره‌گیری بدین معنا نیست که دلخوری وجود داشته بلکه بدین معناست که در این مقطع زمانی در شورای عالی سیاستگذاری، کار خاصی نداریم تا زمانی که ما اصلاح‌طلبان بخواهیم خود را مجددا بازسازی، بازخوانی و بررسی کنیم که در کجا ایستاده‌ایم. آن زمان است که عارف، موسوی لاری و غیره به طور طبیعی حضور خواهند داشت.

بروجردی درباره تغییر شیوه در شورای عالی سیاستگذاری نیز عنوان کرد: یکی اینکه بستگی به شرایط جامعه دارد. دوم اینکه به این مسئله بستگی دارد که از چه راهکاری می‌توانیم، استفاده کنیم که این مسئله قاعدتا نیازمند بحث و بررسی و جلسات متعدد دارد. باید بحث شود که اصلاح‌طلبان باید از چه راه و مسیری عبور کنند تا بتوانند، وفاق بیشتری در جامعه ایجاد کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا تغییر شیوه شورای عالی سیاست‌گذاری به انتخابات 1400 نیز مرتبط است؟ تصریح کرد: انتخابات 1400 مقوله بسیار متفاوتی از انتخابات شهر و روستا و مجلس است. چون محوریت در انتخابات ریاست جمهوری، در واقع یک شخص است و در نتیجه محوریت به این سمت می رود که در یک مجموعه، فرماندهی نظام تعیین تکلیف شود. فکر می کنم یقینا اصلاح‌طلبان به این سمت می‌روند که باید راه‌هایی پیدا کنند که حضور خود را معنادار کنند./ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر