کد خبر: 82667
A

چگونه وزیر «محمدرضا شاه» یک شبه محبوب انقلابیون شد؟!

استقبال کم‌نظیر کاربران به اصطلاح ارزشی، از صحبت‌های اردشیر زاهدی داماد شاه و وزیر شاخص نظام پهلوی عجیب است. آگاهان حوزه تاریخ به خوبی می دانند که زاهدی نزدیک ترین فرد به محمد رضا شاه، تنها وزیر خارجه همفکر و البته سفیر شاه بود . حالا این فرد که انقلابیون آن زمان حکم اعدام و مصادره اموالش را صادر کرده بودند؛ محبوب مدعیان امروز همان انقلاب شده است! بخش کوتاهی از تحلیل احمدزیدآبادی را گذاشته‌ایم و در انتها سه واکنش به عنوان مشت نمونه خروار از واکنش‌های فعالان رسانه‌ای اصولگرا را هم اضافه کردیم...

چگونه وزیر «محمدرضا شاه» یک شبه محبوب انقلابیون شد؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ استقبال کم‌نظیر کاربران به اصطلاح ارزشی، از صحبت‌های یک وزیر نظام پهلوی عجیب است. اینجا بخش کوتاهی از تحلیل احمدزیدآبادی را گذاشته‌ایم و در انتها سه واکنش به عنوان مشت نمونه خروار از واکنش‌های فعالان رسانه‌ای اصولگرا را هم اضافه کردیم.

احمد زیدآبادی؛ روزنامه‌نگار هم در تحلیل سخنان اخیر وزیر خارجه دوران پهلوی می‌گوید:

* اردشیر زاهدی در مصاحبه با تلویزیون بی بی سی بار دیگر مواضعی را مطرح کرده که به شدت مورد استقبال جناح اصولگرا در ایران قرار گرفته است.

* اردشیر زاهدی فرزند سپهبد فضل‌الله زاهدی از عوامل اصلی سقوط دولت دکتر محمد مصدق و از نزدیک‌ترین و وفادارترین افراد به شاه سابق ایران است. او مدت‌ها در مقام وزیر خارجه و سفیر ایران در آمریکا و بریتانیا در کابینۀ امیرعباس هویدا، نخستِ وزیر دولت شاهنشاهی خدمت کرده است.

* اینک انسانی با این سوابق، با لحنی از وضعیت بین‌المللی و قدرت نظامی ایران ستایش می‌کند که بیشتر از زبان جناح اصولگرا در داخل ایران شنیده می‌شود. او با تأکید بر اینکه از متهم شدن به حمایت از دولت ایران هراسی ندارد، در اشاره‌ای تلویحی به سیاست آمریکا و اپوزیسیون برانداز خارج از کشور می‌گوید: "غلط می‌کنند کسانی که تغییر حکومت در ایران را عامل پیشرفت می‌دانند."

* بیان این نوع سخنان از طرف داماد سابق محمدرضا شاه، به واقع آن دسته از هواخواهان سلطنت پهلوی را به دردسر انداخته است به طوری که بعضاً می‌کوشند تا او را نادیده بگیرند. با این حال، زاهدی هر از چندی بر صفحۀ تلویزیون‌های فارسی زبان خارج از کشور ظاهر می‌شود و نظرات خود را با تندی و صراحتی بیش از پیش بیان می‌کند.

* اگر زاهدی مکنونات قلبی خود را بروز می‌دهد، باز پرسش این است که به چه علت به این مواضع رسیده است؟ آیا از تأثیر رفتار برخی نیروهای برانداز خارجی و حامیان خارجی آنها بر سرنوشت ایران واقعاً نگران است؟ یا علل و عوامل دیگری در میان است؟

* در این میان، استقبال اصولگرایان از مواضع زاهدی نیز معنایی جز اذعان به وطن‌دوستی او ندارد! حال آیا اذعان به وطن‌دستی فردی با کارنامه و سابقه و خلق و خوی اردشیر زاهدی از سوی اصولگرایان، امری بدون تناقض است؟ اصولگرایان تاکنون تمامیت حکومت پهلوی و نیروهای مؤثر در آن را به وابستگی، وطن‌فروشی و نوکری اجانب متهم کرده‌اند، حال چگونه است که مواضع فردی در سطح اردشیر زاهدی را به نوعی وطن‌دوستی و ملی‌گرایی تعبیر می‌کنند و با استقبال از آن، در سطح وسیعی منتشر می‌کنند!

واکنش برخی چهره‌های اصولگرا در این رابطه را بخوانید:

چگونه وزیر شاه در یک شب محبوب ارزشی‌ها شد؟

چگونه وزیر شاه در یک شب محبوب ارزشی‌ها شد؟

چگونه وزیر شاه در یک شب محبوب ارزشی‌ها شد؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر