کد خبر: 82672
A
رئیس‌جمهور در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران پارک‌های علم و فناوری:

باید علم و فناوری را به دست مصرف‌کننده برسانیم

رئیس‌جمهور گفت: معمولا دانشگاه‌های ما در علم و دانش و فناوری کارهای بزرگی انجام داده و افراد مهمی را پرورش می‌دادند اما گاهی می‌شد که ارتباط این فرد تحصیل‌کرده و محقق با مصرف کننده نهایی مشخص نبود اما امروز شاهد یک حرکت بسیار خوب هستیم

باید علم و فناوری را به دست مصرف‌کننده برسانیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌السلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز دوشنبه ( ۸ اردیبهشت ماه ۹۹ ) در جلسه ویدئو کنفرانس هم اندیشی با مدیران پارک‌های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان سراسر کشور با بیان اینکه به تدریج برای مردم دارد آشکار می‌شود که فعالیت‌های پارک‌های دانش و فناوری چقدر می‌تواند در اشتغال دانشجویان و افراد تحصیل کرده ما موثر باشد، گفت:‌ می‌بایست میزان و درجه ارزشمندی دانشگاه‌های ما بر این مبنا باشد که چند پارک علم و فناوری دارند و چگونه می‌توانند علم را از طریق این پارک‌ها گسترش دهند. یعنی ما باید علم و فناوری را به دست مصرف‌کننده برسانیم.

وی افزود: معمولا دانشگاه‌های ما در علم و دانش و فناوری کارهای بزرگی انجام داده و افراد مهمی را پرورش می‌دادند اما گاهی می‌شد که ارتباط این فرد تحصیل‌کرده و محقق با مصرف کننده نهایی مشخص نبود بنابراین دانشگاه به تولید و تولید به مصرف نهایی اتصال نداشت اما امروز شاهد یک حرکت بسیار خوب هستیم، امروز یکی از پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد که بیش از ۴هزار نفر در پارک علمی فناوری‌شان شاغل هستند.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اشتغال هزار و ۷۰۰ نفر در پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار داشت:  گزارش بسیار جالبی از پارک علم و فناوری اصفهان داشتیم که بخشی از آن محصولی را که تولید می‌کنند تا زمانی که به دست  مصرف‌کننده نهایی برسد دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: این برای ما مهم است که تولید خودمان را پایش و دنبال کنیم که ببینیم به کجا می‌رود؛ آیا از آن استفاده و یا سوء استفاده می‌شود و اینکه آیا به مصرف کننده نهایی عرضه می شود یا به دلال‌ها؟

رئیس دولت دوازدهم گفت: پارک‌های علم و فناوری با توجه به سامانه‌ای که دارند می‌توانند متوجه شوند که محصولاتشان به کدام فروشگاه ارائه می‌شود و و این زنجیره که ابتدای آن کلاس درس و انتهای آن از بعد مصرف کننده است را دنبال کنند.

وی بیان اینکه تولید و پرداختن به علم عظمت است، بیان کرد: گاهی می‌خواهیم با استفاده از این علم نیازهای جامعه را رفع کنیم که باید آن را تا رسیدن به دست مصرف‌کننده دنبال کنیم. پارک‌ها هم از نظر کمیت و هم از نظر درآمد شتاب خوبی داشته‌اند و به تعداد پارک‌های علم و فناوری حدود ۱۹ درصد در طول ۷ سال گذشته اضافه شده و تعدادشان از ۳۱ به ۴۳ رسیده است؛ همچنین میزان درآمدزایی آنها پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند و حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان در سال قبل فروش شرکت‌های دانش بنیان که در پارک‌‌های علم و فناوری فعال هستند، بوده است.

وی ادامه داد: به علت تحریم‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال۹۶ روند رشد آنها کاهش داشته است که البته باید جبران شود.

روحانی ادامه داد‌: امروز کرونا مشکلی برای همه جوامع انسانی و ایران درست کرده است همه ما وقتی می‌گوییم کرونا، به فکر سلامت جسم و اقتصاد کشور می‌افتیم اما خیلی مسائل دیگری هست که قانوناً ما را تحت تأثیر قرار داده است.

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر