کد خبر: 82675
A

کوچکی نژاد: فقط زاکانی برای کسب کرسی ریاست مجلس برنامه ارائه کرده است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی شاید به برنامه اعتقاد نداشته باشند اما من معتقدم ریاست مجلس به سابقه اجرایی ربط ندارد و مجلس بر خلاف بخش اجرایی، است.

کوچکی نژاد: فقط زاکانی برای کسب کرسی ریاست مجلس برنامه ارائه کرده است

به گزارش دیده بان ایران؛ «جبار کوچکی‌نژاد»، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه از میان مدعیان ریاست مجلس یازدهم چه کسی برای این منصب مناسب‌تر است؟ گفت: در حال حاضر نمی‌توانم اسم ببرم. چند نفر مطرح هستند ولی هنوز تصمیم قطعی نگرفتم به چه کسی رأی بدهم.

این نماینده مجلس در رابطه با معیارهای مورد نظر برای انتخاب رئیس مجلس افزود: برای انتخاب رئیس مجلس بیشتر روی شاخص‌ها، عملکرد‌ها و برنامه‌ای که ارائه می‌دهند، فکر می‌کنم و براساس آن تصمیم می‌گیرم. یک ماه زمان داریم و انتخابات ریاست مجلس مانند انتخابات‌های دیگر نیست که جامعه آماری‌اش بالا باشد. حدود 280 نفر نماینده هستند که باید تصمیم بگیرند. 

این نماینده ادوار مجلس در واکنش به اینکه برخی از مدعیان ریاست به داشتن برنامه برای مجلس تاکید می‌کنند، خاطرنشان کرد: از میان مدعیان تنها کسی که برنامه خودش را منتشر کرده زاکانی است که برنامه بسیار عالی دارد، بقیه هیچ‌کدام برنامه خودشان را منتشر نکردند. برخی شاید به برنامه اعتقاد نداشته باشند اما من معتقدم که ریاست مجلس به سابقه اجرایی ربط ندارد و مجلس بر خلاف بخش، اجرایی است.

کوچکی‌نژاد در پایان یادآور شد: رئیس مجلس باید کسی باشد که ضمن تسلط بر قوانین بتواند آن را اداره کند و این را بپذیرد که ریاست مجلس مثل ریاست جمهور و جای دیگر نیست، اینجا هر نماینده خود را یک رئیس می‌داند و ریاست یک معنای دیگر پیدا می‌کند و از طرفی فعالیت در مجلس با فعالیت در ریاست جمهوری و قوه قضائیه، فرق می‌کند./ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر