کد خبر: 82727
A
جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

طرف خطاب مردم کل حاکمیت است/ شهروندان دولت را مقصر این مساله نمی‌دانند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: چون ویروس کرونا یک بحران فراگیر ملی بود و جناح و جناح‌بندی را نمی‌شناخت بسیاری از مخالفان دولت به دلیل توصیه‌هایی که به آنها شد، سعی کردند فتیله مخالفت‌ها را پایین بیاورند.

طرف خطاب مردم کل حاکمیت است/ شهروندان دولت را مقصر این مساله نمی‌دانند

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره نحوه برخورد مخالفان با دولت گفت: از ابتدا همان‌طور که آقای قالیباف و آقای میرسلیم هم اظهار کردند، تلاش مخالفان بر این بود که ویروس کرونا را نشانه ضعف و عدم‌ کارایی دولت معرفی کنند و از این موضوع بهره‌برداری زیادی هم کردند.

 

او  ادامه داد: اما چون این ویروس یک بحران فراگیر ملی بود و جناح و جناح‌بندی را نمی‌شناخت بسیاری از این افراد به دلیل توصیه‌هایی که به آنها شد، سعی کردند فتیله مخالفت‌ها را پایین بیاورند.

 

اوایل شیوع کرونا مخالفان تلاش می‌کردند زمام امور را از دست دولت بگیرند

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تخریب‌هایی که اوایل شیوع کرونا از سوی برخی از مخالفان نسبت به عملکرد دولت صورت می‌گرفت توضیح داد: اظهارنظرهای مختلف از طرف اصولگرایان یا برخی از افراد و نهادها چنان بود که به نظر می‌رسید حتی تلاش می‌کردند زمام امور را از دست دولت بگیرند و خود را فاتح این میدان عنوان کنند.

 

او در ادامه تاکید کرد: در همه کشورهای دنیا مرسوم است که دولت مسئول انجام خدمات و پاسخگوی مردم باشد. لازم نیست هر کسی راجع به موضوعات اظهارنظر کند یا خود را حل‌کننده مشکلات و پاسخگوی مطالبات مردم بداند.

 

نماینده مجلس ششم عنوان کرد: در کشورهای دیگر مانند کره‌جنوبی، فرانسه و... که درگیر این ویروس هستند می‌بینید که در این مورد وزارت بهداشت مخاطب مردم است و مسئولیت دارد. هر حزب و گروهی نمی‌آید در این باره اظهار قدرت کند یا به تضعیف دولت بپردازد. .

 

نمایندگان مجلس باید فعال شوند تا اگر ضعفی از سوی دولت وجود دارد، برطرف شود

 

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر تا حدی مخالفت‌ها کمتر شده است توضیح داد: در غیاب و کم شدن حضور نمایندگان در مجلس، اظهارنظر آنها هم ضعیف شده است. نمایندگان مجلس باید در این زمینه فعال‌تر شوند و اظهارنظر کنند تا اگر ضعفی از سوی دولت وجود دارد، آنها تذکر دهند یا سوال کنند.

 

جلالی‌زاده درباره شیوه مدیریت بیماری کرونا گفت: شهروندان دولت را مقصر این مساله نمی‌دانند؛ مردم دیگر می‌دانند که دولت از اختیارات زیادی برخوردار نیست. وقتی هر نهادی به خود اجازه می‌دهد که اظهارنظر کند، بیمارستان و کاروان راه بیندازد و اهتمامی هم به دولت نمی‌دهد، مردم هم می‌دانند که دولت مطابق توان، امکانات، اعتبارات و پشتوانه مالی می‌تواند به ارائه خدمات بپردازد.

 

طرف خطاب مردم کل حاکمیت است

 

او افزود: بنابراین می‌دانند که مضاف بر آن کاری از دست دولت هم ساخته نیست، چنان‌که می‌دانید، دولت هم باید درخواست تامین اعتبار کند تا به او اعتبار داده شود.

 

وی ادامه داد: با این اوصاف، چون مردم هم می‌دانند که دولت تنها در این مورد مسئول نیست، شاید طرف خطاب‌شان کل حاکمیت باشد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در آخر با اشاره به کم شدن تخریب‌ها علیه دولت‌ در روزهای اخیر گفت: شاید این مسئول قرار گرفتن همه جریانات، جناح‌ها و نهادهای حاکم موجب شده تخریب‌ها و اعتراضات کمی به تعویق افتد تا شیوع کرونا تضعیف و مجلس جدید تشکیل شود که البته مشخص نیست در آن زمان برخوردشان با دولت چگونه باشد./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر