کد خبر: 82857
A
رئیس‌جمهور:

آمار مبتلایان به کرونا و بستری‌ها، نزولی است/ شرایط سخت، اما امید ما زیاد است/ طرح‌های مهمی به بورس عرضه می‌شود

رئیس جمهور گفت: طرح‌های بسیار مهمی در هفته‌های پیش رو به بورس عرضه خواهد شد.

آمار مبتلایان به کرونا و بستری‌ها، نزولی است/ شرایط سخت، اما امید ما زیاد است/ طرح‌های مهمی به بورس عرضه می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز(پنج شنبه) در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت:  در بورس شاهد یک تحول و رشد بی نظیر بودیم که مردم عزیز ما آنهایی که بیشتر در بورس فعال هستند، ‌ از این تحول خوشحال هستند و هم سود فرآوانی به آنها رسیده است.

وی با بیان اینکه همچنین طرح‌های بسیار مهمی در هفته‌های پیش رو به بورس عرضه خواهد شد، افزود: طرح‌های بسیار مهمی هم در ماه‌های پیش رو عرضه می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه اعلام کرد: نمودار کلی آمار بیماری کرونا در کشور نزولی است و بر اساس گزارش‌ها، بخش بیشتر تخت های بیمارستانی کشور که به بیماری کرونا اختصاص داده شده، خالی است.

روحانی با بیان اینکه در مقایسه با سایر کشورها موفقیت ما در مبارزه با کرونا قابل ملاحظه بوده است، اظهار داشت: اما باید تلاش کنیم در مجموعه اقدامات از کنترل بیماری و کاهش مبتلایان و آمار فوتی ها تا تامین تجهیزات این مسیر را ادامه دهیم و تا پایان این مبارزه عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این مهم است که مردم عزیز ما بدانند کاری که امروز برای سدسازی در کشور انجام می‌شود، هم برای تامین آب شرب مردم و هم نیازهای صنعتی و نیازهای کشاورزی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: برای ما مسئله آب همیشه مهم بوده و امروز در مسئله ویروس کرونا مصرف آب بواسطه شستشوی دست و رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم، افزایش پیدا کرده است، چرا که هیچ وقت در ذهن ما نبود که با یک بیماری واگیری مواجه شویم که مصرف آب به یکباره افزایش پیدا کند.

روحانی با بیان اینکه ما در صورت بدبینانه باید این پیش بینی را هم برای مصرف آب در آینده داشته باشیم، اظهار داشت: اهمیت آب از این جا برای ما روشن می‌شود که امسال ما با مسئله کرونا مواجه شدیم، فروش بسیاری از مواد غذایی دنیا کم شده و یا متوقف شده است و ما بسیار خوشحال هستیم که هم ذخایر در کشور وجود دارد و هم محصولاتی که مورد نیاز است توسط کشاورزان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه از مقام معظم رهبری که از آغاز دولت یازدهم و در سال ۹۳ با نامه بنده در خصوص استفاده از صندوق توسعه ملی جهت استفاده از آب و خاک مخصوصا در منطقه مرزی و مناطق گرمسیری موافقت کردند، تصریح کرد: بنده مایل هستم که این طرح‌ها تا پایان امسال و تا پایان این دولت به اتمام برسد و این کار عظیم و بزرگ برای مردم کشور از جمله مردم استان عزیز و دلاور ایلام انجام بگیرد.

رئیس جمهور از وزیر نیرو سوال کرد «آیا می‌شود پنل‌های خورشیدی را روی این کانال‌های عظیم آب قرار داد تا هم جلوی تبخیر را بگیرد و هم برق تامین شود؟» که او در پاسخ به رئیس جمهور، گفت: موضوع کاهش تبخیر از موضوعات مهم هم بر روی کانال‌ها و هم روی دریاچه‌های مصنوعی بوده که از سال گذشته مطالعات آن آغاز شده است و از لحاظ فنی برای اجرای آن مشکلی وجود ندارد.

روحانی همچنین خواستار اتمام طرح گرمسیری استان ایلام تا پایان امسال شد و گفت: این ایثار و فداکاری مهندسان و کارگران ما را نیاز دارد و دولت هم تا نهایی شدن طرح از آن حمایت می‌کند.

تکمیل می شود ...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر